Южнокорейската корпорация LG Electronics изпревари конкурента си Samsung Electronics по показателя печалба на пазара за телевизори, благодарение на премиум моделите, съобщи Yonhap.
Съгласно финансовия отчет на LG, оперативната печалба на подразделението Home Entertainment, което се занимава с телевизори, се оказва рекордно висока през първото тримесечие – 382,2 млрд. вона, или около 338 млн. долара, което съответства на 8,8% от общите приходи на компанията.
За сравнение, печалбата на подразделението Samsung Consumer Electronics за същия период възлиза на 380 млрд. вона. Освен това подразделението на Samsung предлага не само телевизори, но и битова техника, вкл. хладилници и перални машини, отбелязва Yonhap.
Според пазарните анализатори, през 2017 г. телевизионният бизнес на LG ще даде по-успешни резултати от този на Samsung. Именно LG е лидер по продажби на премиум телевизори с цени от $2500 нагоре, които имат 0,3% пазарен дял по брой и 3,2% в стойностно изражение.
Делът на LG на целия пазар за телевизори през 2016 г. възлиза на 40,8%. През първото тримесечие на 2017 г. топ моделите заемат 9,5% от продажбите на телевизори на компанията спрямо 6,5% година по-рано.
Телевизорите от висок клас носят на Samsung около 2,7% от сумарната печалба през първото тримесечие на 2017 г., в сравнение с 8,6% за същия период на предходната година.