Samsung си върна първото място при смартфоните

Samsung е лидер на световния пазар за смартфони с продажби в размер на 80,2 млн. броя през първото тримесечие

Световният пазар на смартфони нарасна с 6% през първото тримесечие на годината, а Samsung си върна първото място от Apple, сочат свежи данни на анализаторските компании.

В периода януари-март са продадени общо 353,3 млн. смартфона, спрямо 331,1 млн. за същия период на предходната година, когато пазарът отбеляза спад от 3%, съобщи Strategy Analytics. Ситуацията се подобрява, в резултат на оживлението на икономиката в големите регионални пазари като китайския и бразилския.

Samsung е лидер на пазара за смартфони с продажби в размер на 80,2 млн. броя през тримесечието, постигайки 2% ръст на годишна база. Корейската компания си върна лидерството от Apple, която доминираше по брой продадени устройства през последното тримесечие на 2016 г. В момента Samsung контролира 22,7% от пазара, а на Apple се падат 14,4%.

Лидерът се възстанови бързо от проблемите с Galaxy Note 7 и се очаква новият флагман Galaxy S8 да способства по-нататъшния ръст в показателите на компанията през първата половина на 2017 г., коментира Strategy Analytics.

Apple, от друга страна, съобщи тази седмица за спад в продажбите на iPhone до 50,8 млн. броя през първото тримесечие. Негативната тенденция вече пет поредни тримесечия води до заключението, че компанията не е съумяла да се възползва трайно от неудачите на Samsung с Galaxy Note 7. Само радикални промени могат да обърнат тенденцията, смятат анализаторите.

Трето място на световния пазар запазва Huawei, който бележи 22% ръст на продажбите – от 28,3 до 34,5 млн. устройства. Китайският производител е увеличил пазарния си дял от 8,5% до 9,3%, но забавя темповете си на растеж, като се има предвид, че година по-рано постигна 64% увеличение на продажбите.

В челната петица попадат още две китайски компании – Oppo и Vivo, които са продали съответно 27,6 и 22,1 млн. смартфона и контролират 7,8% и 6,3% от световния пазар. LG се връща на шесто място с 14,8 млн. продадени устройства и 4,2% дял, изпреварвайки производители като ZTE и Xiaomi.

Коментар