Google пуска нов уебсайт, целящ да привлече критиците на своя страна за предстоящата рекламна сделка с Yahoo.
Сайтът Yahoo-Google Facts представя аргументите на интернет гиганта за споразумението и отвръща на исковете за потъпкване на анти-конкурентните закони от страна на други компании от рекламната индустрия и регулаторите.
Съдържайки аргументите на Google са сделката, както и цитати на поддръжници от различни източници, сайтът има за цел да преобърне мнението на шествието от компании, които се противопоставиха срещу сделката.
Новият сайт е последната проява на натиск в сферата на връзките с обществеността от страна на Google. По-рано през седмицата компанията пусна блог-офанзива от своите шефове.
Сайтът също порицава Microsoft. Google обвини корпорацията, че е организирала "политически атаки" срещу сделката като отмъщение за собствения си провал за договора сYahoo.
"Това споразумение, за разлика от предложения от Microsoft договор за придобиване на Yahoo, означава, че Yahoo ще остане независима компания в бизнеса с търсачки и реклами", пише на сайта.
Yahoo заяви, че ще реинвестира допълнителния приход от това съглашение в подобряване на услугите за потребителите и мощна конкуренция срещу Google, Microsoft и други компании.
Рекламни и международни издателски групи изразиха притеснения за сделката, а американското министерство на правосъдието обяви, че ще направи обстоен преглед на предложенията.
На интернет страницата Google отбелязва, че доброволно ще отложи работата по сделката, за да позволи на регулаторите да проведат задълбочено изследване над сделката.