МДААР награди добри практики за качество в административното обслужване

Десет администрации получиха от министъра на държавната администрация и административната реформа Николай Василев отличия за добра практика по време на Националната конференция „Добрите практики за качество в административното обслужване”.
Целта на конференцията, която се организира по проекта на МДААР „Промотиране на системи, инструменти и добри практики за управление на качеството в администрациите”, финансиран по Оперативната програма „Административен капацитет”, е именно отличените администрации да представят своя успешен опит.
Отличията са в няколко категории:
І. Категория „Добро административно обслужване”
                      Министерство на труда и социалната политика
Въвеждане на нови технологии за предоставяне на административни услуги за гражданите и бизнеса
                      Областна администрация Благоевград
Комплексни административни услуги в електронна област Благоевград
                      Регионална инспекция по околна среда и води – Велико Търново
Фронт-офисът – новото лице на държавната институция към гражданите
                      Общинска администрация Берковица
Обслужване на принципа „на едно гише” на хората с увреждания
ІІ. Категория „Приложение на иновационни информационни системи”
                      Общинска администрация Кубрат
Локален интернет портал – концепция за информационно осигуряване на дейността
                      Държавна агенция „Архиви”
Създаване на електронен архив за български бежанци и български имоти в Мала Азия и Одринска Тракия
                      Национална агенция за професионално образование и обучение и Агенция по заетостта
Пилотен модел на интегрирана информационна система
ІІІ. Категория „Участие на заинтересованите страни в процеса на разработване на публични политики”
                      Министерство на правосъдието
Обществен съвет към министъра на правосъдието
ІV. Добри практики, които ще представят България на Петата международна конференция по качество (Париж, октомври 2008 г.)
                      Национална агенция за приходите
Използване на иновативни канали за предоставяне на административни услуги
                      Общинска администрация Добрич
Ангажиране на гражданите в процеса на предоставяне на публични услуги 
Десетте най-добри примера, приложени в централни, териториални и общински администрации, са избрани сред предложения, които МДААР получи от структури от цялата страна.
Селекцията на първите 8 добри практики е направена сред общо 24 получени предложения от оценителна комисия, в която са включени представители на министерството, на Института по публична администрация, на Асоциация „Прозрачност без граници” и университетски преподаватели, преподаващи в областта на публичната администрация. Оценяването е направено по следните основни критерии:
1.                  Подобряване и опростяване организацията на работа на администрацията
2.                  Повишаване на достъпността и прозрачността на административното обслужване и качеството на обслужването на гражданите и бизнеса
3.                  Използване на иновативни подходи за реализация на практиката
4.                  Включване на всички заинтересовани страни в процеса на реализация
5.                  Пълно и добро структуриране и описание на информацията за практиката
a.                                          Ясно дефинирани цели на практиката
b.                                          Ясно представени резултати от въвеждането на практиката
Двете практики, с които България ще се представи на Международната конференция по качество, са подбрани през ноември 2007 г. сред общо 14 предложения съгласно критерии, посочени от организаторите на международния форум.

Коментар