За поредна година Salesforce.com е номер едно доставчик на системи за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM), сочи анализ на IDC. Компанията има по-големи приходи на този пазар от Oracle и SAP взети заедно.
Делът на Salesforce на световния пазар за CRM решения възлиза на 18,1% през 2016 г. Конкурентите Oracle и SAP контролират съответно 9,4% и 7,2% от пазара, т.е. сумарният дял на двете компании е по-малък от този на лидера.
Според анализа на IDC, през миналата година CRM приходите на Salesforce са нараствали по-бързо от тези на всеки друг доставчик, а пазарният дял на компанията се е увеличил с повече проценти спрямо останалите играчи в Топ 10, взети заедно.
IDC определя Salesforce като най-големия производител на софтуер за автоматизация на продажбите, обслужване на клиентите и маркетинг през 2016 г. За първи път в историята си компанията излиза начело в сегмента на маркетинга.
CRM никога не е бил толкова важен, колкото днес, и никой друг производител на корпоративен софтуер не може да се сравни с иновациите, широтата и дълбочината на Salesforce Intelligent Customer Success Platform, коментира изследването Алекс Дейон, президент и главен директор по продукти в Salesforce.
Приходите на Salesforce за първото тримесечие на 2017 г. нараснаха с 25% до 2,39 млрд. долара, при очаквани от анализаторите 2,35 млрд. долара. Но компанията отчете загуба от 9,2 млн. долара.
По-високите приходи за тримесечието се дължат на силното търсене на облачни услуги за автоматизация на продажбите и маркетинг. Флагманският продукт Sales Cloud донесе на Salesforce приходи в размер на 829,6 млн. долара, което е с 14,5% спрямо същия период на предходната година.