Роботи асистенти навлизат бързо в домовете

Практически половината от целия пазар на потребителски роботи се пада на домашните асистенти

Умни роботизирани устройства навлизат бързо в домовете на хората. Именно домашните асистенти са най-голямата категория потребителски роботи, сочи проучване на анализаторската компания TrendForce.

Практически половината (47,45%) от целия пазар на потребителски роботи се пада на домашните асистенти с гласови възможности. Следващата голяма категория устройства са роботите за чистене, които изпълняват функции на прахосмукачка – техният дял е 39,8%, съгласно данните на TrendForce.

Анализът разглежда като част от потребителските роботи и устройства от рода на умните акустични системи и други домашни помощници. Така в категорията на роботите асистенти попада с доминиращ дял умната колонка Amazon Echo, от която само през миналата година са продадени 5,2 млн. броя.

Други 9,3% се падат на роботите с образователни и развлекателни функции, вкл. играчки. Домашните обслужващи роботи заемат 3,1% от продажбите, а професионалните роботи имат едва 0,4%, според анализа на TrendForce.

По-рано тази седмица Apple обяви нов за компанията продукт – HomePod, който съчетава умна колонка и домашен асистент. Apple влиза на този пазар с две години закъснение спрямо Amazon, но предвид огромната й потребителска база, може да се очаква, че HomePod ще даде нов тласък на умните колонки.

В този сегмент от пазара участва и интернет гигантът Google със своето устройство Google Home. Други големи компании също се насочват към перспективната ниша, така че в бъдеще умните домашни колонки и асистенти ще имат все по-голям принос към пазара на потребителски роботи, наред с роботите чистачи.

Коментар