„Приложенията отиват в облаците, но това няма да стане само с едно кликване. Иска се много работа преди това от ИТ отделите, които трябва по-тясно да обвържат работата си с дейностите на бизнес отделите. Никога досега ИТ не са били от такова важно значение за бизнеса. Не изпускайте влака, прегърнете идеята за облака”.
С този призив към аудиторията се обърна Дамиен Каро, Unified Communications Technical Evangelist в Майкрософт при представяне на Office 365 – най-новото облачно базирано SaaS решение на корпорацията, по време на Дни на Майкрософт 2011 в София. „Трябва да се има предвид и новото влияние на интернет и на информацията, споделяна в социалните мрежи,” допълни той.
Office 365 е ще се предлага в България след няколко месеца чрез партньорската ни мрежа, каза за Технюз.бг Деймиън Каро. Решението е комплекс от инструменти и платформа (познатата Share Point 2010), обясни той. Удобството е, че потребителят може да избира коя информация да бъде достъпна онлайн и коя да остане „on premise”. Създава се една хибридна среда, в която чрез Windows Power Shell потребителят се свързва с приложенията в облака, като в същото време може да ползва и приложенията, които са извън него.
За индивидуални потребители и малки фирми решението се нарича Office 365 (Plan P1) и струва $6 месечно за потребител. Предлага ползване на 25GB пощенска кутия, офисни уеб приложения, достъп до онлайн бази данни, организиране на онлайн срещи и др.
Office 365 е подходящ както за фирми от малкия бизнес (от 1 до 25 потребители, като максималният им брой е 50), така и за корпоративно решение. Корпоративните варианти имат цени от $4 до и $27 месечно за потребител в зависимост от включените приложения. Продуктът има и специално издание, предназначено за образованието.
Според потребителския сегмент, Office 365 се предлага в две версии: Kiosk Worker и Information Worker. Първият вариант е предназначен за компании, чиято работа търпи ежедневни и ежеседмични промени в графиците си, и е специално предназначен за потребители, които не ползват компютрите си непрекъснато. Вторият вариант на решението – Information Worker, е подходящ за онези, чиято работа е свързана основно с компютрите. За тях е предвидена пощенска кутия, чийто капацитет може да се увеличи чрез онлайн архивиране. Така на практика се получава отделна пощенска кутия с неограничен капацитет.
За различните региони лицензните политики са диференцирани, тъй като действат различни законови ограничения, обясни Каро. Това означава, че в отделните страни ще са достъпни и различни услуги, броят на които варира от шест до 25. Те ще се предлагат според избора на клиента.