TechNews.bg
АнализиВодещи новиниНовиниТоп новини

AI разходите на бизнеса скочиха с 500% тази година

AI агентите са водеща тенденция в бизнеса с изкуствен интелект
(снимка: CC0 Public Domain)

Бизнес разходите за генеративен изкуствен интелект скочиха с 500% тази година, от $2,3 милиарда през 2023 г. до $13,8 милиарда през 2024 г., сочи доклад на Menlo Ventures, публикуван в сряда.

OpenAI отстъпи пазарен дял в корпоративния AI – от 50% на 34%, докато Anthropic удвоява дела си от 12% на 24%. Докладът се базира на проучване сред 600 корпоративни ИТ ръководители от компании с 50 или повече служители. Важно уточнение е, че Menlo Ventures е инвеститор в Anthropic.


Тим Тъли, партньор в Menlo Ventures, коментира в интервю за CNBC, че промяната в пазарния дял на Anthropic се дължи отчасти на напредъка на Claude 3.5 и факта, че повечето компании използват три или повече големи AI модела.

Въпреки че OpenAI и Anthropic доминират в използването на AI модели от компаниите, потребителите „жонглират с модели” и този навик „не е добре разбрана част от данните”.

„Разработчиците са доста проницателни – те знаят как да се движат напред и назад между моделите доста бързо”, казва Тъли. „Те избират модела, който отговаря най-добре на техния случай на употреба… и това вероятно е Claude 3.5”.

Пазарният дял на Мета се запазва постоянен на 16%, а делът на Cohere остава 3%. АI моделът Gemini на Google бележи напредък от 7% на 12%, а Mistral губи един процент, падайки до 5% през 2024 г.


Основните AI модели – като ChatGPT на OpenAI, Gemini на Google, Claude на Anthropic и други – все още доминират корпоративните разходи, констатира докладът. Големите езикови модели получават 6,5 милиарда долара корпоративни инвестиции.

Докладът на Menlo е оптимистичен за AI агентите, които са водеща тенденция и област на инвестиции в изкуствения интелект през 2024 г. Google, Microsoft, Amazon, OpenAI и Anthropic водят тенденцията.

AI агентите се разглеждат като стъпка отвъд чатботовете. Те могат да изпълняват многоетапни, сложни задачи от името на потребителя и да генерират свои собствени списъци със задачи. Така на потребителите не се налага да водят AI стъпка по стъпка.

„Информацията на агентите е истинска – не е реклама”, казва Тъли пред CNBC. „Не мисля, че те ще излекуват непременно рак, но ще направят ли хората по-продуктивни и ще помогнат ли на компаниите да генерират приходи? Да”.

Според доклада, генерирането на код е водещият случай на използване на GenAI, като повече от половината от отговорите в проучването посочват това като доминираща употреба. Следват чатботовете за поддръжка с 31%, корпоративното търсене, извличането и трансформирането на данни и обобщаването на срещи.

още от категорията

7 тенденции в изкуствения интелект през 2026 г.

TechNews.bg

AI резюметата съсипват труда на кулинарните блогъри

TechNews.bg

AI не се отплаща, но компаниите увеличат разходите си за него

TechNews.bg

Тръмп наема 1000 специалисти за „Технологичната сила“

TechNews.bg

Южна Корея въвежда  всеобхватни регулации за изкуствения интелект

TechNews.bg

Експеримент в образованието: AI във всички училища на Ел Салвадор

TechNews.bg

Коментари