Къща за гости от великотърновското село Леденик назначи на работа виртуален асистент. От понеделник чатботът Мак отговаря във фейсбук страницата на къщата на въпросите на клиенти вместо стопаните на „Макак B&B” – Росица и Петър Бойчеви.
Засега Мак обслужва само англоговорящите клиенти на къщата, а на българските предоставя пакет с промоции и възможност да си поговорят на живо с Росица. Чатботът е в процес на постоянно обучение и развитие и се поддържа от столичния стартъп „Умни Солюшънс”, създател на бота.
Чатботът е софтуерно решение, което отговаря автоматично на най-често задаваните въпроси от клиенти чрез текст, видео, снимки, линкове и други елементи. Обикновено чатботът се интегрира във фейсбук страницата на хотела, в месинджъра и на уебстраницата.
В световен мащаб технологията съществува и се ползва от години и е отлично решение за хотелския бизнес, който страда хронически от недостиг на персонал. В България обаче това решение още не е излязло на мода и в това отношение къщата за гости в Леденик изпреварва 4 и 5-звездните хотели.
Благодарение на виртуалния асистент, „не се налага да се клонирам за да успявам да свърша всичко, Мак ми помага”, казва Росица Бойчева. Чатботът на хотела е под ръка на клиентите без сваляне на програми, инсталиране и допълнително обучение как се работи с него и е достъпен 24/7.
Автоматизираната комуникация икономисва часове работа на персонала в хотела и намалява разходите по връзките с клиентите, а също така предоставя нови възможности за маркетинг и продажби. Не на последно място, с чатбот хотелът изглежда съвременно и иновативно.
„Умни Солюшънс” е един от 7-те стартъпа, които финишират тази сряда българската програма на стартъп инкубатора Founder Institute от Силициевата Долина.