Западните милениали изостават от родителите си

Днешните млади работещи хора в развитите страни като САЩ, Великобритания и Европейския съюз имат по-нисък стандарт в сравнение с родителите си, сочи проучване на Resolution Foundation сред 18 000 души.

Същевременно, в развиващите се страни като Китай и Индия трендът е противоположен. Анализът сочи, че 78% от младите китайци смятат живота си за по-добър от този на родителите си, когато са били на техните години. За сравнение, този процент във Великобритания е едва 22%.

Отделно, 46% от младите хора в Русия смятат, че животът им ще е по-лек спрямо този на родителите им. В Бразилия този процент е 56%, а в Южна Африка 49%.

Икономическите кризи в развитите страни, бавният икономически ръст и аутсорсингът на работни места и услуги в страните от развиващия се свят поставят младото поколение в „западните” държави в неизгодна позиция, където те срещат много по-голяма конкуренция на пазара на труда и същевременно по-нисък доход, коментират от българската компания Tavex .

Най-силно впечатление прави статистиката на запитаните хора в Германия. Според 46%, младото поколение в Германия живее по-лошо от предишното. Това затвърждава тезата, че има нарастващ песимизъм от страна на младите работещи хора между 25-35 години в развитите страни.

Един от големите въпроси, касаещ покупателната способност на младото поколение е „дали младите хора в САЩ смятат, че живеят в по-тежки икономически времена в сравнение с родителите си?”. Статистиката сочи, че към момента отговорилите с „да” и „не” са с равен процент – 39%.

Според Tavex, трендът е негативен, заради все по-малката възможност на милениалите в САЩ да си позволят покупка на недвижим имот и да инвестират част от заработеното, за разлика от „бейби бумърите” (родени между 1946 и 1964 г.), които имат най-голям процент участие на инвестиционните пазари.

Основният проблем за по-младите работещи е, че те са потънали в заеми – от такива за следване на висше образование до такива, покриващи стандартите на модерния живот, като мобилни телефони, автомобили  и по-специално в България –  ипотечен заем, заедно с допълнителни заеми за ремонт и обзавеждане.

Според анализи, инвестиционната активност на милениали и бейби бумъри е в еднаква степен – процентът инвеститори е един и същ, просто подходът и количеството инвестирани пари е различно.

Докато западните бейби бумъри инвестират повече в недвижимо имущество и акции, то поколението след тях страни от пазара на акции и облигации. Въпреки по-малките си инвестиционни възможности, през последната година се наблюдава тенденцията западното младо поколение да се насочва все повече към пазара на криптовалутата, който макар и рисков, отбеляза огромен скок.

Но златото си остава отново последният пристан за сигурност на средствата – след срива на биткойна през януари, много млади хора преляха изкараните пари в злато.

Коментар