В рамките на две години почти всяка компания в Европа и САЩ ще започне да използва биометрия като начин за идентификация, наред с втори фактор, прогнозират анализатори от ИТ мрежата Spiceworks.
Очаква се през 2020 г. около 86% от западните компании да внедрят биометрична автентикация. Към момента технологията се ползва от 62% от компаниите, а други 24% планират да я приложат в близките две години, сочи анализът.
Анкетираните специалисти определят биометрията като по-надеждна, в сравнение с двойката логин-парола или пин-кодовете. Но само 10% считат биометрията достатъчна за целите на сигурността. Останалите 90% са на мнение, че е необходим и втори, допълнителен метод за автентикация.
Сканирането на пръстов отпечатък се явява най-популярният начин за биометрична идентификация, ползван в момента в 57% от компаниите. След него се нареждат разпознаването на лице (14%), геометрията на ръката (5%), сканирането на ириса на окото (3%), разпознаването на глас (2%) и сканирането на дланта (2%).
Най-често, в 46% от компаниите, биометрията се използва с помощта на смартфон. Всяка четвърта компания пък прилага подобна технология чрез лаптопите, а 22% от компаниите използват за целта таблети.
Но независимо къде се използва биометрията – в бита или работата, неразумно е тя да бъде единственият фактор за автентикация, особено като се имат предвид уязвимостите и риска от изтичане на информация, смятат експертите.
По-малко от една четвърт (23%) от ИТ специалистите вярват, че биометричната идентификация ще замени традиционните текстови пароли в следващите 2-3 години. Останалите изтъкват като недостатъци наличието на уязвимости в биометричните системи и непрозрачност на процеса на събиране и съхранение на данни от доставчиците на услугата.
При използване на биометримни технологии остро стоят въпросите за конфиденциалността и етиката, тъй като нито един потребител не може да бъде напълно сигурен, че компаниите, прилагащи подобен метод за идентификация в своите устройства и програми, не събират и предоставят данни на трети страни.