Започна регистрацията за първото издание на конкурса „Сайт на годината“, организиран от „Фондация за активно развитие на уеб“. Инициативата цели да отличи най-добрите български сайтове, стана ясно по време на пресконференция днес за старта на конкурса.
Категориите на „Сайт на годината“ са 10 – фирмен сайт, личен сайт, сайт на институция, сайт на събитие, електронен магазин, медиен сайт, блог, продуктов сайт, сайт за услуги и мобилно приложение. Кандидатите трябва да се регистрират на сайта BGWeb.bg, като таксата за участие е 95 лв. на проект. Крайният срок за записване е 4 септември.
Всички уеб разработки ще бъдат разгледани и оценени от жури от близо 50 специалисти от областта на програмирането, уеб дизайна и дигиталния маркетинг.
„Единствено изискване е сайтовете да бъдат на български език“, каза Жюстин Томс от „Фондация за активно развитие на уеб“. Тя поясни, че това не включва само категорията „Мобилно приложение“. В състезанието ще бъдат допускани и уеб страници с двуезична версия.
Освен качественото съдържание, журито ще оценява още технологията, по която е разработен сайтът, неговата защита, доколко е успешен като маркетингов инструмент.
Журито ще номинира по три претендента в категория, а в началото на октомври ще се проведе официална церемония по награждаване на победителите. Заедно с най-добрите сайтове ще бъдат дадени и специални награди за принос в развитието на българската уеб среда.
„Всяка година се създават над 10 хиляди нови сайта“, сподели по време на конференцията Любомир Русанов от „Фондация за активно развитие на уеб“. „Част от тях успешно претворяват световните тенденции и целта на конкурса е да отличи подобни проекти“, допълни той.
Според Методи Дреновски от Фондацията, конкурсът „Сайт на годината“ ще се стреми да бъде трибуна, на която да се покажат световните тенденции.
„Сайт на годината“ се организира от „Фондация за активно развитие на уеб“. Нейната цел е да популяризира уеб средата и да помага за развитие на онлайн пространството. Основана е от Жюстин Томс, Любомир Русанов и Методи Дреновски.
Освен конкурса „Сайт на годината“, Фондацията ще организира конкурси, семинари, обучения, образователни кампании и други инициативи за повишаване качеството на уеб съдържанието, популяризиране на добри практики и изграждане на браншови стандарти.