TechNews.bg
Водещи новиниНовиниТехнологии

Нов тип данни подобрява „зрението“ на безпилотните коли

Новият тип данни ще позволи на автомобилите да използват 3D и дори 4D информация за местоположението, интензитета и скоростта на обектите наоколо (снимка: Business Wire)

Aeye – компания от Сан Франциско, която разработва хардуер, софтуер и алгоритми за автономни превозни средства – обяви, че е създала нов тип данни, за да „помогне на самоуправляемите автомобили да виждат по-добре” и, като следствие от това, да намали енергийните им разходи.

Новият тип данни съчетава пиксели от цифрови 2D камери с воксели от 3D LiDAR сензорите. Разработчикът ги нарича „динамични виксели“. Чрез обединяване на двата вида данни в новия вид сензорни данни с висока резолюция, AEye е създала формат, чрез който автономните автомобили могат по-ефективно да оценят ситуацията въз основа на 2D визуални алгоритми.


[related-posts]

Освен това новият тип данни ще позволи на автомобилите да използват 3D и дори 4D информация за местоположението, интензитета и скоростта на обектите наоколо. Този ефикасен формат е основата на нова визуална система, която е по-бърза и по-точна, като в същото време използва 8-10 пъти по-малко енергия.

AEye вярва, че интегрирането на типовете данни е от съществено значение за подобряване на възможностите на автономните превозни средства, като в същото време се намаляват разходите за използваната от тях енергия чрез по-ефективни изчисления.


Непрекъснато се спори за това дали системите за машинно зрение на база камери са по-добри, или тези, базирани на LiDAR сензорни системи”, казва основателят и главен изпълнителен директор на AEye Луис Дусан. „Нашият отговор е, че и двете са необходими – те се допълват взаимно и осигуряват по-пълен сензорен масив за изкуствени системи за възприятие“.

Неговият опит показва, че когато се съчетаят камера и LiDAR механично в сензора, интеграцията доставя данните по-бързо, по-ефикасно и по-точно, отколкото регистрирането и подреждането на пикселите и вокселите при последващата обработка. Разликата е в по-високата производителност, заключава Дусан.

още от категорията

Nvidia дава на автономните превозни средства „човешки мозък”

TechNews.bg

Повишеният глобален риск поражда интерес към суверенитета на данните

TechNews.bg

Визията на Китай за безпилотни коли е далеч пред всички останали

TechNews.bg

Автопилотът на Tesla доказа, че е по-безопасен от човека-шофьор

TechNews.bg

Как данните могат да гарантират успеха на продукта

TechNews.bg

Балонът на самоуправляемите коли се спука

TechNews.bg

3 коментара

ха 23/05/2018 at 14:33

В научните списания не се представят статии за общодостъпната публика. Нормално е и специализираните разработки, които нямат НИКАКВА директна приложна визия да не се появяват в публицистичните статии. Статията звучи така: Нещо подобрили, ама това нещо не може да се каже точно какво е, защото никой от общата публика няма да го разбере. Не е и като много други статии, където поне се казва с колко са го подобрили (примерно при соларните панели)…

Отговор
Anonymous 23/05/2018 at 11:13

Tova da ne ti e nauchno spisanie, extra si e statiata kato novina

Отговор
ха 23/05/2018 at 10:15

Ето това е науката. Нещо си са направили, което може би е и с важно приложение, но… представено във формат за общия читател звучи като напълно празни приказки. И как да кажеш, че това е новина? Поне да имаше извадки от технологичните им работи, а то виждаш обяснение като за селска кръчма.

Отговор

Коментари