Нетинфо въведе нов начин на продажба на реклама в мрежата си от сайтове. Дигиталната медийна компания вече предлага рекламния си инвентар по сегменти, разпределени според медийното потребление, типа сайт и целите на рекламодателите и техните кампании: Premium, Performance, Bulk, нестандартни кампании, VIP услуги и мейл реклама.
„По данни на Нилсън Онлайн от декември 2008-а, мрежата ни от сайтове достига до 76% от българските интернет потребители. На дневна база достигаме до над 800 000 уникални потребители. Този мащаб ни позволява да преминем на ново ниво в обслужването на рекламодателите, следвайки примера на развитите световни пазари”, каза Цветелина Христова, Мениджър отдел „Реклама и продажби” в Нетинфо.
Рекламната мрежа на Нетинфо се състои от разнообразни продукти, които предполагат възможности за сегментация – сайтове за лесно организаране на ежедневието, забавление, информиране, социализиране, както и справочни ресурси.
Нетинфо оперира и като оторизиран риселър на Google AdWords за България, чрез договор със своята дъщерна компания Хостинг ООД (собственик на host.bg). Рекламният отдел на Нетинфо отговаря за продажбата и в сайтовете на Rezon Media (imot.bg, mobile.bg, zaplata.bg и focus.bg), както и в partystars.com и sladur.com.
Тенденцията до момента в България показва превес в предлагането на реклама на принципа CPM – модел, при който рекламодателят плаща за всеки 1000 показвания (импресии) на рекламата си.
На световно ниво бюджетите за онлайн реклама са разпределени почти по равно за CPM и CPC (Cost per click – рекламодателят плаща за всеки клик върху негова реклама), като по данни на IDC през 2008 над три четвърти от интернет потребителите в САЩ са отворили поне една реклама.
В България по наблюдение на Нетинфо, за CPM реклама се отделят около 80% от общите онлайн рекламни бюджети.
Нетинфо прогнозира през 2009-а развите на рекламните формати “Pay per Action” и “Pay per Lead”, видео и “Product placement”.
Делът на интернет реклама в общия комуникационен микс в Европа се равнява на 15% от всички инвестиции за реклама. Изключение прави Великобритания, където за онлайн реклама се отделят 21 % от комуникационните бюджети. Според Нетинфо, в България този дял все още е под 5% от всички инвестиции на рекламодателите.
По данни на BBSS Gallup/TNS, делът на интернет в рекламните разходи у нас през 2009-та година ще продължи да се повишава със същите темпове, както досега. Очаква се те да достигнат до 50 млн. лева. С това интернет рекламата ще задмине радио рекламата в общия комуникационен микс в страната.
Според прогнозите на Forrester Research, през 2009-а онлайн пазарът в Европа ще надхвърли 12 млрд. евро, като делът на Display и Search рекламата се очаква да расте за сметка на останалите типове онлайн реклама.
Според анализ на IDC, до 2011 година разходите за онлайн реклама ще растат с около 15-20% годишно.