
45 отбора с над 200 ученици от Технологично училище „Електронни системи“ (ТУЕС) към Технически университет – София ще участват в петия училищен хакатон HackTUES 365, съобщиха организаторите.
Тридневното състезание ще се проведе от 15 до 17 март 2019 г. в София. Ученици от 8-ми до 12-ти клас ще разработват софтуерни и хардуерни технологични решения в полза на хората и бизнеса.
HackTUES 365 се организира от екип от ученици от 11 клас в ТУЕС с подкрепата на Асоциацията на завършилите ТУЕС и ръководството на училището. За високото качество на проектите в технологичното състезание роля ще имат и повече от 60 ИТ професионалисти от различни компании, много от които са завършили ТУЕС.
Опитните специалисти ще бъдат ментори на отборите в първите два дни на хакатона или членове на журито на полуфиналите и финала на състезанието на 17 март в Лабораторния комплекс на София Тех Парк.
За първи път тази година е предвидена и специална награда за т.нар. „embedded“ проект (проект с вградена микрокомпютърна технология), тъй като през последните години учениците демонстрираха огромен интерес към такъв тип решения.

Отличените отбори на първо, второ и трето място ще получат награди на стойност 1 000 лв., 750 лв. и 500 лв. Партньорите на хакатона ще връчат и много допълнителни награди.
Най-добрите проекти от хакатона ще бъдат представени в специалното изложение на ученически разработки „ТУЕС Фест”, което ще се проведе на 20 април 2019 г. в училището.
Според организаторите на хакатона, тази година се очаква нивото на проектите да е изключително високо. Сред регистрираните участници са учениците от ТУЕС, които спечелиха хакатона на Студентския клуб на Американския университет в България, както и отличените ученици в Спортния хакатон, Балканския хакатон и Хакатон за София.
В тези състезания възпитаниците на ТУЕС участваха наравно със студенти и работещи софтуерни инженери. Вече повече от 10 години ученици от ТУЕС са безспорни отборни победители в Националното състезание по компютърни мрежи.
Сред отличените проекти в HackTUES през миналите години са приложение за резюмиране на текст, използващо невронни мрежи, чатбот на историческа тема, селектиращ статии според интереса на потребителите, игрални конзоли, 2D симулация на генетичен алгоритъм.
[related-posts]
Награди в хакатона са получавали и проекти за рисуващ робот, приложение за рисуване с движения на ръката пред камера, програма, която табулира изсвирена мелодия, мобилни игри и много други.
