Tesla обмисля да намали цената на своите седани Model 3, произведени в Китай, с 20% или повече през следващата година. С този ход компанията на Илон Мъск цели да привлече повече купувачи, тъй като продажбите на най-големия пазар на електромобили в света се забавят, предаде Блумбърг.
Твърди се, че Tesla цели да намали разходите, като използва повече местни компоненти. Тогава обемът на вноса ще стане по-малък и съответно защитните китайски мита ще намалеят.
Сега цените на автомобилите, които се произвеждат в новия завод на Tesla в Шанхай, започват от 355 800 юана (50 800 долара) и вероятно ще бъдат намалени през втората половина на 2020 година.
Илон Мъск залага на многомилиардния завод в Шанхай, първия извън САЩ, за да получи предимство пред компании като BMW и Daimler, които се насочват към Китай с нови EV модели.
Ходът на Tesla ще окаже също натиск върху местните производители на електромобили като NIO и Xpeng Motors, принуждавайки ги да следват примера на американската компания в намаляване на цените.
Съществено намаляване на разходите за Model 3 ще бъде постигнато чрез батериите, които обикновено са най-скъпата част на един електромобил. В момента Tesla разчита до голяма степен на японската корпорация Panasonic за производство на батерии, но наскоро тя реши да купува батерии и от фабриката на LG Chem, която се намира на около 320 километра северозападно от Шанхай.
Освен това Tesla подписа споразумение за използването на батерии от китайската компания Amperex Technology, което ще влезе в сила от следващата година.
Конкуренцията на пазара за електромобили се изостря и в същото време производителите се борят с безпрецедентен спад. Продажбите на електрически превозни средства в Китай намаляват в продължение на много месеци, след като правителството оряза субсидиите.
Междувременно Tesla се готви да започне масови доставки от завода си в Шанхай. Този месец китайските власти обявиха, че Model 3, произведен в Китай, ще отговаря на условията за държавни субсидии до 24 750 юана (3534 долара) на автомобил – не е ясно обаче каква част от тази отстъпка ще бъде предоставена директно на клиентите
е то беС пари ве, а тука как хубаво вървят 2ра ръка с проблеми…:)))