
(снимка: Tesla)
Tesla обмисля да намали цената на своите седани Model 3, произведени в Китай, с 20% или повече през следващата година. С този ход компанията на Илон Мъск цели да привлече повече купувачи, тъй като продажбите на най-големия пазар на електромобили в света се забавят, предаде Блумбърг.
Твърди се, че Tesla цели да намали разходите, като използва повече местни компоненти. Тогава обемът на вноса ще стане по-малък и съответно защитните китайски мита ще намалеят.
Сега цените на автомобилите, които се произвеждат в новия завод на Tesla в Шанхай, започват от 355 800 юана (50 800 долара) и вероятно ще бъдат намалени през втората половина на 2020 година.
Илон Мъск залага на многомилиардния завод в Шанхай, първия извън САЩ, за да получи предимство пред компании като BMW и Daimler, които се насочват към Китай с нови EV модели.
Ходът на Tesla ще окаже също натиск върху местните производители на електромобили като NIO и Xpeng Motors, принуждавайки ги да следват примера на американската компания в намаляване на цените.
Съществено намаляване на разходите за Model 3 ще бъде постигнато чрез батериите, които обикновено са най-скъпата част на един електромобил. В момента Tesla разчита до голяма степен на японската корпорация Panasonic за производство на батерии, но наскоро тя реши да купува батерии и от фабриката на LG Chem, която се намира на около 320 километра северозападно от Шанхай.
[related-posts]
Освен това Tesla подписа споразумение за използването на батерии от китайската компания Amperex Technology, което ще влезе в сила от следващата година.
Конкуренцията на пазара за електромобили се изостря и в същото време производителите се борят с безпрецедентен спад. Продажбите на електрически превозни средства в Китай намаляват в продължение на много месеци, след като правителството оряза субсидиите.
Междувременно Tesla се готви да започне масови доставки от завода си в Шанхай. Този месец китайските власти обявиха, че Model 3, произведен в Китай, ще отговаря на условията за държавни субсидии до 24 750 юана (3534 долара) на автомобил – не е ясно обаче каква част от тази отстъпка ще бъде предоставена директно на клиентите

1 коментар
е то беС пари ве, а тука как хубаво вървят 2ра ръка с проблеми…:)))