На фона на бързото нарастване на пазара на носими електронни устройства, породен от успеха на фитнес гривните, умните дрехи и обувки останаха в сянка. Но анализаторите от Technavio очакват нишата на смарт обувките да расте средно с 23% годишно в периода 2018-2022.
Както и при гривните, двигателят за развитие на пазара на умни обувки е популярността на фитнеса. Той насърчава производителите да инвестират в разработване на продукти в новата категория.
Обувките, способни да отмерват стъпки, започват да допадат на потребителите, тъй като помагат за контрола и планирането на физическата активност. Според анализаторите, в тези условия на преден план ще излязат ефективни стратегии за брандиране, насочени към поддържане и разширяване на клиентската база.
Technavio вярва, че стратегическото партньорство ще има положително въздействие върху пазара и ще допринесе значително за растежа му през прогнозния период. Става въпрос за съюзи между известни доставчици на обувки и технологични гиганти за разработване на интелигентни обувки с различни функции.
Очаква се тази тенденция да стимулира растежа на световния пазар на умни обувки в близките години. Прогнозираният средногодишен ръст на продажбите е около 23% за периода 2018-2022.