Една година след старта си, услугата за споделено пътуване Shareascoot увеличава двойно своя „флот” в София, като пуска в експлоатация 30 броя нови електрически скутери.
Предвид удвояването на флота, компанията разширява зоната за обслужване, в която могат да се паркират скутерите, като в нея вече се включват кварталите Младост, Красно село, част от Студентски град, част от Люлин и част от Кръстова вада.
По този начин улеснен достъп до услугата получават над 640 000 жители и гости на столицата. Зоната за ползване остава широка, като обхваща целия град заедно с околните населени места.
Shareascoot стартира в началото на септември 2019 г. в така наречения „широк център” на София. От началото на сезона (1 април 2020) и въпреки ограниченията заради пандемията, компанията за „умно” и екологично градско придвижване реализира над 10 000 „райда” или над 60 000 км в града, като така спести на столицата над 9 тона вредни емисии само за 5 месеца.
„Ние вярваме, че заедно с потребителите на нашата услуга намаляваме не само вредните емисии, но и задръстванията в големия град, с което повишаваме качеството на живот и транспорт”, заяви Красимир Димитров, управител на фирмата, която предлага услугата.
С новите 30 електрически скутера, общият брой мотопеди на компанията достига 60. Всички скутери са оборудвани с електрически куфари (там се съхранява каската), които се отключват при стартиране на сесия, имат вградени GPS модули и са ограничени до максимална скорост от 45км/ч.
Услугата Shareascoot се базира на мобилно приложение, достъпно в App Store и Google Play. След като го инсталира, потребителят може да открие най-близкия до него скутер в града, да го резервира или директно да го отключи през приложението и да потегли.
Необходима е само регистрация, като задължителните условия са навършени 18 години, притежание на смартфон с мобилен интернет, шофьорска книжка и кредитна карта. Регистрацията е безплатна. Цената на услугата е 29 стотинки на минута, като не се плаща първоначална такса. Съществува и опция за целодневно наемане на скутерите.
Този сезон услугата Shareascoot ще бъде достъпна докато атмосферните условия позволяват, а това означава дневна температура над 10 градуса. Очаква се услугата скоро да стане достъпна и в Пловдив, а след това във Варна и Бургас.
Споделеното пътуване със скутери е широко разпространено в Европа и САЩ. В Париж е най-големият оператор на Стария континент с автопарк от над 2 000 скутера.
Нито е екологично, нито практично, нито хигиенично, да не говорим за безопасно.
Но съм любопитен за друго, при 59лв. за наем на ден, плащат ли и колко плащат за паркоместата които ползват?
Това е чиста проба наглост, живущите в зоните плащат за да си паркират пред домовете, а тези, които печелят с тези скутери не плащат нищо.
Незнам кво е реализирала тая компания ама карам всеки ден и не съм видел ни един такъв скутер. Сигурно ги карат само в Люлин до тунела.
Както и да е – предлагам да ги зазимяват че с това на сняг…брррррр
Каски за употреба от всякакви хора – това не е никак хигиенично. А и размерът не винаги отговаря на човека, а трябва, защото иначе не предпазва главата оптимално. Тези проблеми при това не съм ги измислил аз, а си ги спомням от един стар филм, където млади предприемачи бяха реализирали “мотор-такси”. После ги критикуваха за тези недостатъци.
Иначе наистина в сайта им пише даже за задвижване едноцилидрови двутактови двигатели, които са много по не екологични и от съвременните по-мощни мотоциклети, които вече на практика изцяло са си четиритактови.
В сайта им не видях да имат електрически скутери, а само такива на бензин 50 кубикови.
Това бих го ползувал за разлика от детските тротинетки.