Първият легитимен софтуер за дигитализиране на трудово-правните отношения – sHRedy, вече е внедрен в две големи български компании в страната и е тестван успешно, съобщиха разработчиците.
Електронното трудово досие sHRedy е създадено от българския софтуерен стартъп HRM Solutions и направи своята официална премиера на родния пазар с онлайн събитие в социалните мрежи. Лице на кампанията за иновативния HR продукт е директорът на Балканския институт по труда и социалната политика и бивш социален министър – Иван Нейков, който с кратко видео разкри решенията, които софтуерът дава на бизнеса.
sHRedy изцяло дигитализира трудово-правните отношения и премахва едни от най-често срещаните проблеми на компаниите, като: генериране на големи обеми хартия, тромаво документиране на процесите, трудно намиране на конкретни документи, нуждата от физическа размяна на документи, разходи за куриери и физическо съхранение на бази данни, лимитира предпоставките за грешки и неспазването на срокове.
„Електронното трудово досие е възможност за трудовия пазар в България, работодателите, институциите и служителите да се научат как да бъдат по-адаптивни към заобикалящата ни среда”, коментира Иван Нейков.
„Работата от отдалечено място и социалната дистанция не беше възможна за прилагане във всички сфери на работа по време на ситуацията с COVID-19, като особено се отрази на специалистите от човешки ресурси. Фирмите намаляваха и увеличаваха броя служители, а дистанционното управление на този персонал беше невъзможно”, допълни Нейков.
По неговите думи „дигитализирането на всички процеси, които HR специалистите извършват, е необходимост, не само заради ситуацията днес, но и заради нуждата от осъвременяване на тези архаични процеси на работа, с които се сблъскват служителите”.
Софтуерът вече е внедрен в две големи български компании в страната и е тестван успешно. „Този продукт е мостът, по-който ще преминем от модела на 20 век за управление на човешките ресурси, към модела на 21 век”, заяви Нейков.
Тромавото документиране на процесите е малка част от проблемите, които новият софтуер решава. Всички HR дейности, които изискват подписи и лично предаване, са изцяло цифровизирани. Служители и мениджмънт ще имат възможност да работят и обменят информация от всяко място, с гарантирана сигурност и правна валидност на документацията.
„sHRedy e не просто улеснение, то е зелено решение, което изцяло трансформира бизнеса. Замяната на хартията с код ще оптимизира работата, ще минимализира разходите на компаниите и ще спаси хиляди дървета”, казват от разработчика.
Определението на стартъп за тези които не са разбрали досега – начинаещ.
Бизнес клуб от серийни далавераджии и / или някоя си по-голяма компания с излишъци от пари си организират среда за стартиращи млади зелени протежета на около 18-25 годишни дечица на маме на тате на чичо и лелина да се учат как се прави бизнес, далавера и как се организира една фирма.
Ключовите особеностите на стартъпа:
1. бизнес сдрудежение, което раздава пари на своите деца от бизнес семейства свързани по между си.
2. стартъпа е шанс и развъдник на млади без никакъв опит кандидат начинаещи предприемачи, които обикновено нямат никакъв стаж и практика и кога не са работили работа.
3. стартъпа се представя в лъскава опаковка и силно атрактивен визуално в уеб и медиите, както са сладки и будят умиление малките кученца сладки пухкави от муцунките капе още мляко от бозаенето на мама и бизнес таткото който дава пари.
4. Агресивна медийна кампания с актценти върху псевдо иновации от млади и неопитни начинаещи, които са изкуствено подсигурени с пари, PR и връзки всичко на готово.
С няколко думи стартъпа е млади неопитни, идеиите обикновено копират съществуващи продукти и услуги като най-важното е тренажор да усетят какво е това да имаш фирма и някакъв бизнес.
HR система и трудово досие са различни неща. Трудови досиета за тях е нужно държавните институции да създадат спецификация необходима за интегрирането с различни държавни регистри.
Такова нещо малечко палечко и стартъпери с уеб сайтове не могат да правят нито опит нито компетентност. Електронни Трудови досиета ако ще се правят ще са в държавен регистър и е ясно че трябва да има обществена поръчка в която няма място за начинаещи да се учат с проби грешки.
Хехехе, разработили HR система а тук го представят като трудово досие. Няма лошо но статията е написна така че все едно са открили топлата вода. На пазара подобни решения има много и доста добре развити, вярно не са подготвени за българските реалности. Това не е национално / институционално решение както е представено тук
И защо трябва да има обществен търг, когато една фирма реши да си разработи продукт, който ще продава? Пък спецовете са затова, да не купуват продукти с хипотетични дупки в сигурността.
Въобще, защо ли трябва да се чете, преди да се пише?
Anonymous, яж си еклерите и си мълчи тук…
Като се потърси в нета – излиза:
“„HRM Solutions“ е стартъп, създаден от IT компанията TBI Info с цел разработването на високотехнологични и иновативни решения в сферата на човешките ресурси.”
т.е. не са много “стартъп” …
WoW уеб сайт със база от данни е направена.
Не трябва ли да има обществен търг и ядрото на системата да е 100% безплатна и с отворен код. За поддръжката да има избор и между различни компании, за да няма монополист. Ядрото на системата API стандартизиране би трябвало да се прави от опитни софтуерни архитекти, а не от стартъпери.
Освен това като пробутват уеб базирана ще има дупки в сигурността и течове на лични данни досиета, заплатки и други лични данни.
За такава система от типа на електронно трудово досие – трябва да е водещо сигурността, която не би трябвало да се жертва заради последният писък на модата в уеб дизайна.
Стартъп като се каже системата ще се крепи на пъпчиви младежи в пубертет, които по всяко време могат да напуснат и сменят фирмата с по-добро заплащане и някъде в чужбина.