НАСА възложи на Илон Мъск да приземи хора на Луната

Илюстрация на SpaceX Starship, който ще отведе първите астронавти на НАСА до повърхността на Луната
(снимка: SpaceX)

НАСА избра компанията SpaceX на Илон Мъск да разработи първия частен комерсиален апарат за спускане на двама американски астронавти на повърхността на Луната в рамките на програмата Артемида.

Поне един от астронавтите ще остане в историята като първата жена, кацнала на Луната. Друга цел на програмата Артемида е кацането на първия астронавт от неевропейска човешка раса на лунната повърхност, отбелязва НАСА.

Мощната ракета Space Launch System ще изстреля четирима астронавти на борда на космическия кораб Орион при многодневното им пътуване в лунната орбита. Там двама членове от екипажа ще се прехвърлят в системата за кацане на SpaceX (HLS) за последния етап от пътуването си до лунната повърхност.

След около седмица проучвания на повърхността на Луната, астронавтите ще се качат на спускаемия апарат за краткото си пътуване обратно в орбита – на борда на Орион, откъдето ще върнат на Земята.

„Тази важна стъпка поставя човечеството на устойчив път към изследването на Луната и ни подтиква да мислим за бъдещи мисии по-нататък в Слънчевата система, включително Марс”, заяви Кати Лудерс, ръководител на програмата за пилотирани мисии на НАСА, във връзка с договора със SpaceX.

Общата сума на договора с фиксирана цена и етапи е 2,89 млрд. долара. Blue Origin на Джеф Безос, която си партнира с Lockheed Martin, Northrop Grumman и Draper, както и компанията Dynetics също участваха във финалния кръг на надпреварата.

Коментари по темата: „НАСА възложи на Илон Мъск да приземи хора на Луната”

добавете коментар...

  1. Симо

    Нацистите са гадове, но инженерните разработки от това време са в основата на прогреса на който се радваме днес.
    Не трябва да забравяме и Никола Тесла, реално той е човекът който направи Щатите супер сила, със системата си за променливият ток, двигателя с въртящо се магнитно поле, абсолютен гений, а също и радиото…
    Защо 80 години по късно дизайните на ракетните и турбореактивните двигатели са си същите, нема нищо ново а само материалите са по добри?
    Интересно е откъде идват идеите и прогреса при полупроводниците, и само как лесно се отказаха технологиите от електронните лампи.
    Имам мощен 2х175w звукова мощност лампов усилвател, уникален звук

  2. Anonymous

    Явно си бил нацист в миналият живот .

    Световният еврейски конгрес и мосад ще бъде уведомени как възхваляваш нацисти .

  3. Anonymous

    Потърсете в Ютюб
    You Need To Hear This “It Will Change How You See Everything

  4. Anonymous

    You Need To Hear This “It Will Change How You See Everything”

  5. Симо

    На Луната за “втори” път…
    Дано този път покажат нещо интересно
    Мъск е Император на Марс, на Луната а вероятно и на Юпитер

    2.89млрд са безумно малко за Наса, това са парите им само за ядене и пиене… очевидно само частните компании са способни на сериозен инженеринг, наса и роскосмос въпреки огромните бюджети немогат

    Ракетата на Гагарин е двустепенна и е направена с двигатели много подобни на Фау2, от техниците на Вернер фон Браун, които Сталин пленни и чрез тях започна руската ракетна програма

    В Наса фон Браун с още няколко от неговите инженери стартират американската ракетна програма но те знаят само дизайна но не и начина на изработка на двигателя за разлика от техните колеги ракетните техници и затова руснаците са първи в космоса. Но реално това са разработки на фон Браун и на германските инженери а не руски или американски, и след като германските ракетни инженери не са живи вече, Наса са неспособни да конструират мощни ракети, но млади ентусиасти инженери в SpaceX могат

    Истината за руската ракетна програма и досега се крие от руснаците от срам но в западната история нещата са казани отдавна, интересното е, че има много доказателства и рашките не отричат нищо.
    Германските ракетни техници са освободени от Сталин след около 10 години, както и Удо Шмайзер, и се връщат в ГДР, но вече са предали целият си опит на руснаците.

    Германците първи правят и турбореактивния двигател, Месершмит самолетите, британците са много години след тях, но британците правят грубата грешка да го дадат, след края на втората световна война, на Сталин с презумпцията че руснаците няма да могат да го възпроизведат, което се оказва не толкова трудно и американците са много разочаровани от наивните британци.
    Интересното е че след края на втората световна война в Германия съдят инженера Месершмит затова че е работил за нацистите а BMW и волксваген не, но пръст имат американците понеже той не иска да отиде в Америка.
    Но отива в Либия и от нулата им прави свръхзвуков изтребител, заедно с двигателя, уникален самолет но пак американските интереси спират проекта до няколко самолета само.

    Б2 самолета също е от германските разработки и ако германците имаха малко повече доверие на двамата братя то Horten Ho 229 щеше да обърне хода на войната.
    Horten Ho 229 е имал 40% процента по ниско радарни отражение за британските радари… Американците и досега държат под ключ втория Horten Ho 229, първият се разбива при един от тестовете.
    Този самолет е бил уникален за времето си, имал е скорост 1000км/ч и е можел да лети 1000км с 1000кг товар, това е било целта на германците, 1000 1000 1000
    Братята Хортон са имали проект за много по голям самолет с 4 двигателя, който да може да прелети океана и да се върне

Коментар