Германос въвежда нов подход в комуникацията на мобилни технологии

Новата маркетингова кампания на ГЕРМАНОС в България въвежда алтернативен подход в комуникацията на мобилни технологии с нов главен герой – териерът Куки като образ, който докосва емоциите на потребителите. 
ГЕРМАНОС инвестира в търсене на нов комуникационен подход тъй като според последните проучвания традиционната комуникация на мобилни технологии, дори и на различни компании, е фокусирана върху еднакви или сходни послания, което обърква потребителите.
Новата кампания на ГЕРМАНОС вече направи Куки любимец в много домове в Югоизточна Европа и ще се насочи към други страни в региона на Източна Европа. В България за по-малко от два месеца след старта на кампанията посещенията в магазините на ГЕРМАНОС се увеличиха с 18%, а в Гърция беше отличена с наградата за Най-добрата кампания на ритейлър за годината 2005. В Румъния кампанията също продължава да печели фенове на Куки.  
След дълъг 6-месечен кастинг, Куки, който идва от Холандия, стана изразител на ценностите на ГЕРМАНОС и получи хонорар от 20 000 евро, за да прави нормалната си разходка до магазин на ГЕРМАНОС в 15 епизода. В България гласът на Куки е Робин Кафалиев, вече много известен с „преводаческата” си връзка с домашните ни любимци. 
Защо нов подход на ГЕРМАНОС: Нуждата на потребителя
Потребителят има едни и същи нужди, независимо в кой век живее – да се чувства комфортно, да е максимално ефективен, да е в крак с новостите. Онова, което непрекъснато се променя обаче, е атмосферата, в която той бива обслужван, както и съдържанието на информацията и качеството на услугите, които получава.
Основавайки своята комуникация на тази концепция, ГЕРМАНОС винаги е залагала на разбирането на емоционалните нужди на потребителя. А днес той има нужда от «преводач» – някой, който да преведе езика на високите технологии в разбираемо за всеки послание. Тази представа се засилва и след резултатите от обстойно проучване на потребителското мнение, поръчано от ГЕРМАНОС, според което огромен брой от изследваните се чувстват изгубени в лавината от сходна и агресивна информация, която ги обърква и затруднява избора им, кара ги да се чувстват несигурни при общуването си с технологиите
Симпатичният териер Куки се оказа най-добрият възможен отговор на тази нарастваща потребителска потребност. Чрез неговите приключения потребителите разбраха, че светът на високите технологии е само на една кратка разходка разстояние, че на всеки ъгъл има магазин на ГЕРМАНОС, в който да се забавляват или да получат компетентна консултация, че най-новите продукти не са сложна плетеница от технологични показатели, а са вълнуващо изживяване, на което всеки може да се наслади.
Предавайки основните послания на ГЕРМАНОС по толкова непосредствен, разбираем и близък до потребителите начин, Куки се превърна в най-успешния маркетингов инструмент, който компанията някога е използвала.
Резултатите 
Новата маркетингова кампания на ГЕРМАНОС постигна голям успех в България за по-малко от два месеца след нейния старт. Спонтанната запознатост с марката ГЕРМАНОС се е покачила с 9% в сравнение със същия период миналата година, а броят на посетителите в магазините – със средно 18%. Броят на хората, които помнят и харесват рекламите на Germanosе нарастнал с 65% Добрите резултати в България не са изненада – в Гърция Куки стана национална звезда, а ГЕРМАНОС спечели годишната награда за Най-добрата кампания на ритейлър през 2005 г. 
В Румъния кампанията започна също в началото на септември 2006 и Куки вече е любимец на всички. Кампанията тепърва навлиза в други страни, като превръща едно мило куче в международна звезда, а общуването с технологиите – в приятна разходка. 
За кампанията
След като проучванията показаха, че потребителите имат нужда от автентичност и земно усещане, рекламните консултанти на ГЕРМАНОС стигнаха до образа на домашния любимец, който от началото на 20 век започва да се използва за символ на най-автентичните човешки усещания и буди доверие в комуникацията, поради което е силно използван в рекламата. Но за пръв път една модерна технологична компания се беше решила да погледне цялата си комуникационна стратегия през очите на малко рошаво създание. 
След продължителен кастинг на кучета, „холандският гражданин” Куки (професионално куче-актьор) се оказа най-автентичен в поведението си пред камерата и в изразителност на емоции. И приключението започна:
Две дълги седмици на снимки, 15 заснети клипа, 20 000 евро хонорар на кучето-актьор, милиони усмихнати лица пред телевизионните екрани, хиляди щастливи потребители, и кампания, която до своя край завинаги ще е променила езика на мобилните технологии.    
Ваня Чонева, маркетинг мениджърът на Германос Телеком България, заяви при представянето на маркетинговата стратегия на ГЕРМАНОС: Днес технологичните реклами са изпълнени с детайли, които или обикновеният потребител не разбира, или звучат така сякаш са насочени към конкурентите, а не към потенциалните клиенти. Резултатът от тази лавина от информация е, че потребителите не могат да различат отделните послания. Нашата нова кампания ни помага да се разграничим, като следваме един по-емоционален подход, за да предадем ценностите и посланията си, обръщайки се единствено и само към потребителя.”
Робин Кафалиев, българският „глас” на Куки, допълни:
„- Куки влезе в моя живот много лесно и естествено. Той просто казваше това, което аз мислех като потребител. Аз също съм човек, който не иска да разбира всички технически характеристики на новите технологии, а само да се радва, че са му полезни всеки ден. Всъщност, не знам дали аз „превеждах” на Куки или той на мен…” 
Резултати от кампанията “Разходка”: 
·                     Спонтанна запознатост с марката          + 9%
·                     Брой на посетителите                           + 18%
·                     Харесва ми да гледам рекламите            + 65%

Коментар