Google обяви, че ще спре рекламите във видеоклипове и друго съдържание в YouTube, което отрича изменението на климата, и също така ще забрани рекламите, популяризиращи подобни твърдения. Компанията поясни, че с това отговаря на притесненията на голям брой рекламодатели.
Забраната ще обхваща рекламите и съответно добиването на приходи от съдържание, което противоречи на „научния консенсус относно съществуването и причините за изменението на климата”. Мярката ще бъде наложена чрез „автоматизирани инструменти и човешки намеси”, съобщи BBC.
Политиката ще се прилага за всякакво съдържание, отнасящо се до изменението на климата като към измама; твърдения, отричащи дългосрочните тенденции на глобално затопляне; и твърдения, отричащи, че емисиите на парникови газове или човешката дейност допринасят за изменението на климата.
Промените означават, че създателите на YouTube съдържание няма да могат да печелят приходи от реклама в съдържание, което отрича изменението на климата.
Наскоро публикуван доклад Avaaz – американска организация с нестопанска цел, която насърчава активизма по въпроси като изменението на климата – обвини YouTube, че „стимулира дезинформационното съдържание за климата чрез своята програма за осигуряване на приходи”.
Фади Коран, който ръководи проекта за дезинформация в Avaaz, каза пред BBC, че поведението „може да обърне хода на икономиката, която отрича изменението на климата”. Но сега Google прави втори мащабен ход за „борба с дезинформацията” в социалните медии след темата за пандемията.
Очаква се мерките да включват поставяне на етикети за невярна информация – и понижаване на рейтингите на видеоклипове и съдържание, които отричат изменението на климата. По този начин „дезинформационното” съдържание няма да се предлага на потребителите.
Еко-активистките организации приветстваха анонса, но, както можеше да се очаква, обявиха мерките за крайно недостатъчни.
то колко малоумни видеа с конспирации за ваксини и 5г и какво ли не има, те за климатичната пропаганда се хванали
Ползвайте Odysee, Rumble там няма такава цензура. YouTube ако наистина искаха да се справят с опасенията на рекламодателите щяха да им дадат опция сами да избират да не се показват рекламите в канали или видеа с определено съдържание, а не да блокират всички рекламодатели. Аз не виждам проблем някой да си разтяга каквито иска локуми. Ако като има някакъв факт той много лесно би могъл да бъде опроверган. Но в случая става въпрос за нещо което е спорно и едната страна иска да го налага с цензура под формата на отрязване на рекламите.
Youtube все повече се превръща в мейнстрийм медия, наскоро търсих нещо и ми излязоха клипове на CNN, ройтерс, NBC, CBS, и т.н.. а точно тия изобщо не мога да ги дишам и youtube уж трябваше да е тяхна алтернатива, явно са решили да потъват заедно с тях, няма се учудя скоро да фалират – дебилите се изнесоха в тик ток, по-умните в rumble и bitchute, това, съчетано с цензурата и очевадния шадоубан на неудобни идва вече е повече
Климатът никога не е бил константна величина. Винаги се е променял. Смисълът на цялата операция е да продават парникови газове и да печелят буквално от въздуха. Но така изкривяват целия енергиен пазар и последсвията вече са налице – по-високи цени на енергията.
Значи всички трезвомислещи хора ще бъдат мачкани,а.
А на залюхави,аутистични и нагли кифли като Грета Тунберг – “Осанна” …