4 начина търговците на дребно да се адаптират към бъдещето

Търговците на дребно могат да превърнат магазините си в мини центрове за дистрибуция
(снимка: Brother)

Търговията на дребно е един от най-силно засегнатите сектори в резултат на пандемията от Covid-19, която доведе до спад на БВП в еврозоната до рекордно ниско ниво след войните. С рязкото повишение на дела на онлайн пазаруването и промяната в избора на хората да правят покупките си на локално ниво, поради нарастващия брой на работещите от вкъщи, традиционните търговци на дребно в центъра на града поеха тежестта на удара.

Сега ограниченията започват да отслабват и обществото се отваря отново. Но макар „физическите” търговци вече да се възстановяват, когато се направи сравнение на темпа на растеж на електронната търговия спрямо офлайн пазара, числата говорят ясно – делът на електронната търговия е в пъти по-висок в сравнение с физическата.

При това положение въпросът не е дали хората ще продължат да пазаруват електронно, а колко често ще купуват, колко ще харчат за покупки и как новопридобитите им навици за пазаруване ще окажат влияние на тяхното пазаруване във физическите магазини.

В променящите се условия за търговия на дребно е ясно, че търговците трябва да мислят по по-различен начин, за да създадат по-ангажиращо клиентско преживяване. Изследвайки промяната на пейзажа в търговията на дребно, производителят на печатащи устройства Brother посочва четири начина, по които търговците могат да се адаптират към бъдещето.

1. Да обвържат кликовете с физическите адреси

Търговците да превърнат магазините в мини центрове за дистрибуция, където клиентите могат да поръчват онлайн и или да вземат покупките си от търговския обект, или да уговорят незабавна доставка. 34% от търговците споделят за повишение в постъпленията, след като са предложили услуга за онлайн поръчка и вземане. Като алтернатива търговците могат да изпълняват поръчки от стоки, които имат на склад и след това да ги разпространяват с помощта на различни услуги за доставка.

2. Да прегърнат безкешовата търговия

По време на стриктните ограничения, свързани с Covid-19, купувачите се почувстваха много комфортно с по-бързите възможности за безконтактни разплащания, които смятат за по-безопасни и по-хигиенични. Разумните търговци проучват възможности, които позволяват на потребителите да плащат според предпочитания от тях метод – без значение дали използват карта, телефона си или дори преносими технологии като смарт часовници, например.

3. Да възприемат етичен подход

Търговците, които проявяват социална отговорност по време на пандемията, ще спечелят повече клиенти, когато животът се върне към нормалността. 62% от потребителите казват, че етичните практики, като справедливо заплащане на персонала, принос към общността и грижа за околната среда, са все по-важни за тях в резултат на пандемията. Този сантимент е най-силно изразен сред купувачите на възраст между 18 и 34 години, като 64% от тях казват, че ще подкрепят бизнеси, които демонстрират социална отговорност.

4. Да поддържат профили в социалните мрежи

Повечето социални платформи са прегърнали възможността за „социална търговия”. Facebook, Instagram и Snapchat вече въведоха функции за електронна търговия, а TikTok изпробва функции за електронна търговия в Европа. Но е необходимо да изглеждате компетентни и отдадени. Успехът в търговията в социалните мрежи се крие в това да грабнеш потребителите със съдържание, което резонира с тях самите. Това означава, че дори продажбеното съдържание трябва да бъде таргетирано спрямо интересите на потребителите и да подхожда на платформата, в която е публикувано.

Като цяло е трудно да се предвиди какво е бъдещето на търговията на дребно, предвид че пандемията ускори растежа на електронната търговия толкова много, че старите правила вече не са приложими. Но е сигурно, че новият пазарен прозорец е там, където е вниманието на клиентите, по всяко време. А способността на търговците да грабнат това внимание и да се възползват от мимолетната възможност ще бъде ключ към успеха в новия търговски свят.

Коментар