Заради кризата и ограниченията на разходите, налагани от нея, много фирми са наели по-малки площи на Международния технически панаир в Пловдив, съобщиха организаторите.
"Промених концепцията за нашето участие и намалих разходите, но не можех да пренебрегна толкова важен маркетингов инструмент, какъвто е панаирът в Пловдив", споделя Димитър Илчев от фирмата за продажба на строителна техника и кари „Евромаркет”, която е сред най-големите изложители.
Според него, ръководството на панаира е реагирало адекватно на ситуацията, като е предложило отстъпки от цените още през месец май. Намалението е достигнало 40%, за да бъде улеснено участието на фирмите в условията на криза.
„Жалко за онези наши колеги от други големи компании, които нямаха пари да дойдат. Вероятно са зле финансово, защото онези, които се справят, са тук, макар и с по-малки щандове”, допълва собственикът на „Евромаркет”.
Фирмите да правят успешен бизнес и да изкарват пари, пожела вчера на изложителите премиерът Бойко Борисов. 785 български и 1206 чуждестранни компании се представят до 3 октомври в панаирния комплекс.
Жалко, че повече български предприятия не бяха приватизирани от големи чуждестранни компании, както стана с „Шкода”, коментира Борисов, докато оглеждаше най-новите модели на известната марка.
На щанда на „Нисан” показаха новият модел GTR. Двигателите на колите се сглобяват ръчно по стария английски метод, като само 100 майстора в Япония имат лиценз да извършват тази операция и слагат своя подпис на всеки мотор, който са монтирали.
"Чудесно, в тази криза само да докарат експонатите до тук струва много пари", отбеляза премиерът в края на обиколката си.
4199 посетители са разгледали панаира в деня на откриването, показва справката за продадените билети. Очаква се до закриването на 3 октомври гостите да бъдат около 100 000.
Международният панаир Пловдив е най-значимият в Югоизточна Европа. По традиция, около 70% от гостите са собственици или мениджъри на фирми, които идват за бизнес контакти.