5 мита за анимационните графики

Армията от малки компании и дизайнери, предоставящи услуги за анимационни графики, се увеличава с всеки изминал ден (снимка: CC0 Public Domain)

Известен факт е, че видео съдържанието се представя по-добре в маркетинга. То “пропуква” пазара, защото човешкият мозък запазва визуалното съдържание много по-добре от наситена текстова страница, запомняйки до 95% от едно съобщение срещу 10% при четене.

Сред различните стилове видео, анимационните графики се открояват като една от най-популярните техники. Това е чудесен инструмент за предаване на много данни, които не можете да покажете в един слайд, картинка или инфографика. Затова не е учудващо, че анимационните графики са избор номер едно за повечето фирми. Въпреки това, много от тях все още имат предразсъдъци и опасения относно технологията.

Нека развенчаем петте мита за анимационните графики, които смятаме за най-разпространени.

1. Създаването на анимационни графики ще отнеме цяло състояние

Цената на видеото наистина зависи от това, от което се нуждаете. Видеото може да е много различно – кратко или дълго, двуизмерно или триизмерно, с лесна или сложна анимация, с няколко героя или с дузина герои. Въпреки това, анимационните графики днес са много по-достъпни, отколкото бяха преди десетилетие.

До неотдавна времето и ресурсите, които бяха необходими за създаване на анимация, можеха да обременят много фирми. Създаването на видео изискваше скъпо оборудване, което можеха да си позволят само огромни студиа. Сега, когато технологията вече е на върха на пръстите ни, всеки може да създава видеа. Армията от малки компании и дизайнери, предоставящи услуги за анимационни графики, се увеличава с всеки изминал ден, което прави създаването на видео по-евтино.

2. Анимацията е дълготраен проект

В някои случаи може да е вярно. Но отново, това зависи от вашите нужди и очаквания. Анимацията не е само рисуване на картинки и тяхното подреждане за създаване на илюзия на движение. Тя е всъщност сложен процес, който може да включва дузина важни етапи.

Големите студиа използват многоетапен подход, който може да включва многобройни фази: изграждане на разказ, създаване на разкадровка, избор на стилове и цветове, създаване на герои и фон, изготвяне на чернова на бъдещите графики, създаване на груба анимация, за да се потвърди къде и как стоят и се движат героите, одобряване на текстова анимация, добавяне на звукови ефекти и т.н.

Въпреки това, ако желаете, можете да съкратите времето за създаване на анимация като премахнете някои от етапите. Например, да приложите само три етапа: рисуване на разкадровка, правене на скици и самото създаване на графики. Това може да изисква определено ниво на доверие от клиентите, но спестява време и бюджет за създаване на видео, докато продуктът остава с високо ниво на качество.

3. Само огромни компании могат да си го позволят

Това не е вярно. Всъщност, днес анимационните графики са много търсени сред младите фирми и стартъпи. Има няколко причини. Първо, както вече споменахме, цената не е толкова голяма колкото се смята. В условията на ограничено време за изготвяне анимационните графики също показват страхотни резултати. И накрая, анимираното видео е много полезен инструмент за представяне на бизнес идеи само за няколко секунди, което е истинско облекчение за предприемачите.

4. Анимационните графики са за деца

Първото нещо, което изниква в главите на повечето хора, когато кажете анимация, са детските анимационни филмчета. Причината за появата на този мит е, че редица от най-ранните примери за анимация са правени за деца. Но това не означава, че съвременната анимация трябва да изглежда по детски начин.

Анимационните графики привнасят разнообразие от различни стилове – всичко зависи от вашето виждане и креативността на дизайнера. Да, понякога фирма или конкретна кампания изисква нещо малко по-детско, за да предаде по-приятелски или хумористичен тон, но това в никакъв случай не е единствената опция, когато става въпрос за анимация.

5. Играта на живо е по-добра от анимацията

Е, видео съдържанието се възприема от публиката на едно и също ниво – както действието на живо, така и анимацията. Последното дори ви дава повече възможности да направите съдържанието си по-запомнящо се, като създадете елегантен и изтънчен стил, оформен за конкретна цел. Различните аниматори ще внесат различен вкус в своите графики, което ще доведе до уникални визуални продукти.

Освен това анимацията често присъства в живото видео под формата на визуални ефекти. Това всъщност прави видеото още по-въвличащо. Така че, ако все още се колебаете между продуцирането на видео на живо или анимирано видео, изберете и двете.

Заключение: анимационните графики могат да донесат много стойност

Анимацията и анимационните графики могат да бъдат много полезни за бизнеса. Така че би било недалновидно да се пренебрегне този формат, опирайки се на обичайни твърдения, които в повечето случаи не са верни. Не се страхувайте да опитате анимацията във вашата маркетингова стратегия; може да останете приятно изненадани от резултатите.

Статията е подготвена от експерти на Sigma Software Group

Коментар