Легендарен модел Жигули навърши 50 години

Първата Жигула слезе от конвейера на Волжския автомобилен завод на 1 септември 1972 г. (снимка: Lada History)

На 1 септември се навършиха точно 50 години от началото на производството на легендарния автомобил Жигули и по-точно на модела ВАЗ 2103, съобщи общността Lada History в социалните мрежи.

“Трешка, Тройка – точно така нейните собственици говориха с любов за тази кола. Луксозният седан на Волжския автомобилен завод беше мечтата на много граждани на Съветския съюз и източник на истинска гордост за тези, които успяха да го купят. И сега, когато този и много други автомобили ВАЗ станаха “класически”, “тройката” изглежда много хармонична и достойна”, пишат от Lada History по повод юбилея.

ВАЗ 2103 е разработен съвместно с италианската компания Fiat на базата на модела Fiat 124 (снимка: Lada History)

Съветският автомобил със задно задвижване от II група на малкия клас с каросерия тип седан е разработен съвместно с италианската компания Fiat на базата на модела Fiat 124 и се произвежда серийно във Волжския автомобилен завод от 1972 до 1984 г.

Собствениците на “Тройка”, както наричаха ВАЗ 2103, говориха с любов за тази кола (снимка: Lada History)

Както показва скорошно проучване на Автостат Инфо, към края на първата половина на 2022 г. в Русия има 43 727 006 леки автомобили. Броят на колите руско производство е около 15 милиона. Японските и южнокорейските автомобили наброяват съответно 9,7 млн. и 5,6 млн.



Най-популярната руска кола остава Лада 2107 с 1,4 милиона броя. На второ място е Лада 2109 с 1,17 млн. броя, а трета е Лада 2106 с 1,11 млн. броя. Според публикуваната статистика, ВАЗ 2103 не намира място в топ 15 на най-разпространените автомобили в Русия.

Коментар