Foxconn се вижда като конкурент на Tesla

Foxconn не просто произвежда електромобили, а публично предизвиква Tesla (снимка: CC0 Public Domain)

Тайванският гигант Foxconn ще произвежда своите електромобили на много и различни места по света, като засега се фокусира върху Тайланд и САЩ. С това компанията „стъпва“ в локации, различни от Китай.

Според председателя Йънг Лиу, Foxconn се стреми да произвежда електрическите си автомобили в САЩ, Тайланд и Тайван и ще продължи да се разширява в глобален мащаб. Компанията обаче няма планове за производство на електромобили в Китай.



„За нашия бизнес с електромобили производството ще бъде предимно в чужбина, в различни страни“, заяви Лиу. По неговите думи, по-голяма част от служителите ще бъдат наемани „на място“ – там, където се намират производствените съоръжения.

Foxconn е известна като влиятелен производител на електроника, договорен доставчик на американската Apple. В духа на „азиатските тигри“ обаче корпорацията развива и други видове бизнес. Един от тях е този с електромобили и електроника за е-коли.

Това е обещаващ, динамичен нов пазар. И, изглежда, амбициите на фирмата са големи. Тя твърди, че иска да се изправи директно срещу Tesla, емблемата на електрическата мобилност.

Според изявленията, Foxconn има за цел в дългосрочен план да произвежда близо половината от всички електрически превозни средства, продавани в света. Фирмата твърди, че е „завладяла 40-45 процента от световния пазар на информационни и комуникационни технологии, особено при персоналните компютри и мобилните телефони.



„Надяваме се, че можем да постигнем същото […] като в ИКТ индустрията“, каза Лиу за пазара на електромобили. Като част от този план Foxconn заяви, че възнамерява да превземе 5% дял от глобалния пазар на електромобили до 2025 г.

Коментари по темата: „Foxconn се вижда като конкурент на Tesla”

добавете коментар...

  1. :o)

    ОО Тигре Тигре…имаш ли пааари 🙂
    Надявам се че на бъдещите си заводи няма да слагате решетки по прозорците както в Китай…против самоубийство на смазаните от 23 часов работен ден служители-роби

Коментар