
(снимка: Panasonic)
В близките месеци Panasonic ще започне да продава робот-компаньон, който може да помогне на хората да преодолеят самотата. Моделът Nicobo беше произведен в лимитирана серия през 2021 г., а идната пролет японската компания ще пристъпи към мащабно производство на робота.
Електронният домашен любимец с форма на малка топка не прилича на робот в обичайния смисъл на думата, но може да маха с опашка, да движи тялото си или да променя „изражението на лицето“ си в отговор на човешки действия.
Освен това Nicobo може да издава звуци или да повтаря думи, когато говорите с него, но за разлика от гласовия асистент не може да поддържа дори обикновен разговор. Устройството се популяризира като опция за необвързани или като “домашен любимец” за възрастни хора.
[related-posts]
През 2021 г., като част от кампания за групово финансиране, Panasonic продаде 320 робота Nicobo за по-малко от 7 часа. Доставките започнаха миналата пролет, след което производителят реши да пусне по-голяма партида в отговор на благоприятната реакция на потенциалните купувачи.
Всяко копие на робота струваше еквивалента на $287 (по текущия обменен курс йена/долар) по време на кампанията за групово финансиране. Panasonic все още не е обявила цената на серийната версия, но обещава тя да бъде по-евтина от подобни конкурентни модели като “кучето” Aibo на Sony или Robohon на Sharp. Aibo струва малко над $1500, а Robohon се предлага за $935 преди данъци.
Panasonic е най-известна със своите телевизори и потребителска електроника, но на този пазар е под голям натиск от конкурентите в Китай и Южна Корея. Сега компанията възнамерява да превърне Nicobo в източник на постоянен доход. Роботът ще се продава с абонамент, който позволява съхраняване на записани разговори в облака.
