В близките месеци Panasonic ще започне да продава робот-компаньон, който може да помогне на хората да преодолеят самотата. Моделът Nicobo беше произведен в лимитирана серия през 2021 г., а идната пролет японската компания ще пристъпи към мащабно производство на робота.
Електронният домашен любимец с форма на малка топка не прилича на робот в обичайния смисъл на думата, но може да маха с опашка, да движи тялото си или да променя „изражението на лицето“ си в отговор на човешки действия.
Освен това Nicobo може да издава звуци или да повтаря думи, когато говорите с него, но за разлика от гласовия асистент не може да поддържа дори обикновен разговор. Устройството се популяризира като опция за необвързани или като “домашен любимец” за възрастни хора.
През 2021 г., като част от кампания за групово финансиране, Panasonic продаде 320 робота Nicobo за по-малко от 7 часа. Доставките започнаха миналата пролет, след което производителят реши да пусне по-голяма партида в отговор на благоприятната реакция на потенциалните купувачи.
Всяко копие на робота струваше еквивалента на $287 (по текущия обменен курс йена/долар) по време на кампанията за групово финансиране. Panasonic все още не е обявила цената на серийната версия, но обещава тя да бъде по-евтина от подобни конкурентни модели като “кучето” Aibo на Sony или Robohon на Sharp. Aibo струва малко над $1500, а Robohon се предлага за $935 преди данъци.
Panasonic е най-известна със своите телевизори и потребителска електроника, но на този пазар е под голям натиск от конкурентите в Китай и Южна Корея. Сега компанията възнамерява да превърне Nicobo в източник на постоянен доход. Роботът ще се продава с абонамент, който позволява съхраняване на записани разговори в облака.