TechNews.bg
Водещи новиниЛ@йфНовини

Китай обяви победа над “зависимостта към игрите”

Докато китайското правителство се радва, че младежите вече играят съвсем малко видео-игри, местната гейминг-индустрия оплаква приходите си (снимка: CC0 Public Domain)

Проблемът с пристрастяването към видео-игрите е разрешен, обяви Китай. Младите хора в страната са обуздали безразсъдното си увлечение към дигиталните забавления, се казва в нов доклад.

Твърдението идва от Комитета при групата на игровата индустрия в Китай, който е свързан с регулатора на игрите. Вестта събуди надежди, че държавните служители – които някога атакуваха видеоигрите като „духовен опиум“ – може да смекчат строгите ограничения за игри в страната.




От август 2021 г. на децата е забранено да играят видео-игри повече от три часа седмично. Беше забранено и обявяването на нови игрови заглавия. Комбинацията от мерки е част от по-мащабна акция на китайските власти срещу огромния технологичен сектор на видеоигрите. От него пострадаха и местни ИТ гиганти като Tencent, една от най-големите компании за видеоигри в света.

Сега, според данните от доклада, 75% от младите геймъри играят по-малко от три часа седмично. Китайските компании за игри, включително Tencent, са постигнали „забележителни резултати“, се казва в анализа.

[related-posts]

В отговор, експерти от пазара на азиатските игри Niko Partners посочиха, че на фона на доклада са налице също толкова забележително намаляващи приходи за бизнеса им.

Специалисти от гейминг-индустрията извън Китай пък коментираха, че статистиката може и да е подвеждаща. Идва зимата, броят на ковид-случаите в Китай расте, а политиката на страната продължава да е за „нулев ковид“, което води до все по-чести локдауни в различни части на страната.

При това положение децата прекарват повече време у дома. Родителите са склонни да им позволят да използват профилите на възрастните за участие в платформи за видео-игри, така че децата да имат с какво да се забавляват.




На всичкото отгоре тази седмица голямата китайска медия China Daily писа, че много от хората в домове за възрастни са склонни да играят онлайн, „за да засилят връзките със своите внуци“.

още от категорията

Популярността на Linux сред геймърите нараства експоненциално

TechNews.bg

Ами ако изкуственият интелект хване джойстика за игри?!

TechNews.bg

Профилът на съвременния геймър: ще останете изненадани

TechNews.bg

Android игрите стават още по-достъпни на Windows компютри

TechNews.bg

Турнирите на А1 привлякоха рекорден брой геймъри на ComicCon

TechNews.bg

ЕС срещу „хищническата монетизация” в игрите

TechNews.bg

Коментари