Китай обяви победа над “зависимостта към игрите”

Докато китайското правителство се радва, че младежите вече играят съвсем малко видео-игри, местната гейминг-индустрия оплаква приходите си (снимка: CC0 Public Domain)

Проблемът с пристрастяването към видео-игрите е разрешен, обяви Китай. Младите хора в страната са обуздали безразсъдното си увлечение към дигиталните забавления, се казва в нов доклад.

Твърдението идва от Комитета при групата на игровата индустрия в Китай, който е свързан с регулатора на игрите. Вестта събуди надежди, че държавните служители – които някога атакуваха видеоигрите като „духовен опиум“ – може да смекчат строгите ограничения за игри в страната.



От август 2021 г. на децата е забранено да играят видео-игри повече от три часа седмично. Беше забранено и обявяването на нови игрови заглавия. Комбинацията от мерки е част от по-мащабна акция на китайските власти срещу огромния технологичен сектор на видеоигрите. От него пострадаха и местни ИТ гиганти като Tencent, една от най-големите компании за видеоигри в света.

Сега, според данните от доклада, 75% от младите геймъри играят по-малко от три часа седмично. Китайските компании за игри, включително Tencent, са постигнали „забележителни резултати“, се казва в анализа.

В отговор, експерти от пазара на азиатските игри Niko Partners посочиха, че на фона на доклада са налице също толкова забележително намаляващи приходи за бизнеса им.

Специалисти от гейминг-индустрията извън Китай пък коментираха, че статистиката може и да е подвеждаща. Идва зимата, броят на ковид-случаите в Китай расте, а политиката на страната продължава да е за „нулев ковид“, което води до все по-чести локдауни в различни части на страната.

При това положение децата прекарват повече време у дома. Родителите са склонни да им позволят да използват профилите на възрастните за участие в платформи за видео-игри, така че децата да имат с какво да се забавляват.



На всичкото отгоре тази седмица голямата китайска медия China Daily писа, че много от хората в домове за възрастни са склонни да играят онлайн, „за да засилят връзките със своите внуци“.

Коментар