TechNews.bg
БизнесВодещи новиниНовини

Microsoft-Activision: май няма да я бъде тази сделка?

Изравняват се по тежест аргументите “за” и “против” сделката Microsoft – Activision Blizzard (снимка: CC0 Public Domain)

Придобиването на Activision Blizzard от страна на Microsoft може и да не се случи, загатват последните данни и анализи относно сделката. Тя се озова в застой, след като на 8 декември щатската Федерална комисия по ценните книжа заведе дело, с което иска да блокира сливането.

Анализаторите побързаха да посочат, че „все още е твърде рано да се каже дали комисията ще успее да блокира сделката“. Едно е почти сигурно – плановете на Microsoft да завърши придобиването до 30 юни 2023 изглеждат съвсем нереално сега.




Казусът ще е труден за спечелване от комисията, защото традиционно съдилищата в САЩ не намират опасности в сливанията между компании, които не са в един и същи сектор (т.нар. вертикални сливания), обяснява проф. Ерик Талей, преподавател по право в Columbia Law School. Все пак експертите на комисията са наясно с това и са завели делото с ясното съзнание колко трудно ще им бъде да докажат тезата си, казва професорът.

[related-posts]

От друга страна, икономисти коментират, че предвид динамиката на ИТ сектора, в частност игрите, и на фона на тенденциите на фондовия пазар, цената от 69 милиарда долара все повече започва да изглежда раздута. Някои дори са убедени, че е по-добре и по-разумно Microsoft да плати таксата от 3 млрд. долара за отказ от сделката и да „си тръгне“.


Част от основанията за тези преценки са тенденциите на пазара на игрово оборудване. Това традиционно е пазар с бавен растеж, казват анализаторите. Нещо повече: в момента и докъм 2025 година голяма част от растежа е рожба на „бума, предизвикан от пандемията“, тоест е до голяма степен нереален.

Microsoft обаче надали ще се откаже така лесно, смятат други пазарни наблюдатели. Компанията има амбиции за създаване на „супер-приложение“, което комбинира всичко – пазаруване, съобщения, търсене, новини – всичко в едно смартфон-приложение. Това е доста амбициозно начинание на софтуерния гигант в посока пазара на потребителски услуги.



За разлика от Apple и Google, Microsoft няма собствен „магазин за апликации“ за потребителите на смартфони. От друга страна, Tencent вече има положителен опит с подобно супер-приложение, а се говори, че Twitter също може да се преобрази в подобно нещо, при това скоро.

още от категорията

Microsoft си разработи собствен процесор за облака Azure

TechNews.bg

Сатя Надела: AI не трябва да обогатява само шепа технологични гиганти

TechNews.bg

Microsoft иска да отслаби монопола на Nvidia

TechNews.bg

Microsoft намалява зависимостта си от OpenAI

TechNews.bg

Microsoft иска да забрани препродажбата на лицензи за Office и Windows

TechNews.bg

Microsoft тества прехвърляне на приложения между Android и Windows

TechNews.bg

Коментари