Неотдавна Volkswagen обяви намерението си в близките години да предложи на клиентите в Европа електрически автомобил ID.2 на цена от 25 000 евро. В интервю за Autocar финансовият директор на автомобилния гигант подчерта, че до средата на десетилетието Volkswagen ще може да продава такава кола с прилична норма на печалба.
Притесненията за ескалация на „ценовите войни” в бизнеса с електромобили възникнаха на фона на януарските действия на Tesla. Американският производител значително намали цените на колите си, продавани на големите регионални пазари, а Илон Мъск даде знак, че е готов да жертва печалба в краткосрочен план.
Други производители на автомобили, които все още не са успели да оптимизират разходите, очевидно не харесват този сценарий, тъй като необходимостта да се конкурират с Tesla по цени би ги лишила от възможността да правят прилични пари от продажбата на електрически превозни средства.
Маржът при продажбата на електрически автомобил на стойност 25 000 евро може да се окаже много скромен, тъй като дори Tesla все още не е в състояние да предложи нищо в този ценови диапазон.
Арно Антлиц, който отговаря за финансите и планирането във Volkswagen, не се съмнява в способността на компанията да предложи на пазара електрически автомобил на стойност 25 000 евро. От техническа гледна точка концернът подготвя много нововъведения, а ID.2 вероятно ще бъде първият електромобил с тягови батерии собствено производство – от завода на Volkswagen във Валенсия, Испания.
В комбинация с по-ниски цени на суровините и икономии от мащаба, това ще направи възможно продажбата на електромобили за 25 000 евро с приемлив марж на печалба, обобщава главният финансов директор на Volkswagen.
Нещо повече, в бъдеще компанията възнамерява да предложи електрически автомобил на стойност около 20 000 евро, който да се превърне в идеологически наследник на електрическата версия на e-Up – компактен градски автомобил с малка батерия и умерен пробег.
Според представители на автомобилния производител, електрическите платформи на бъдещето може дори да допринесат за възраждане на модела Polo, въпреки че ръководството на Volkswagen обещава да подходи много отговорно към използването на популярни имена в миналото, като ги приписва само на „истински наследници”.
Volkswagen може да започне да сглобява евтини електрически автомобили в Индия, където производствените разходи са по-ниски, и да ги изнася в Европа, ако тарифната политика на правителствата допринесе за това.
Много бързат без да решили проблемите с батериите, които са недомислени и неефективни. Също и електричеството което ще става все по-скъпо. Бактериите са зле капацитет, зареждане, кратък живот и цяла поредица от проблеми. След не по-малко от 100 години ако не и повече трябва да почакаме докато се развият достатъчно технологиите и електроснабдяването.
Както бързата работа е срам за майстора. Така и това ще е пълен срам и позор. Нищо няма да печели от това. Електрическите коли са с много кратък живот на батериите които са токсични и отровни. Освен това ще енергийна криза с недостиг на електроенергия.