Пазарът на облачни ERP системи се очаква да нарасне от 72,2 милиарда долара през 2023 г. до 130,5 милиарда долара до 2028 г. при средногодишен темп на растеж от 12,6% през прогнозния период, според нов доклад на Markets and Markets.
Облачните ERP решения са предназначени да улеснят интеграцията с друг софтуер и услуги. Те често включват отворени API (приложни програмни интерфейси) и конектори, които правят лесно свързването на ERP системата с широк набор от приложения на трети страни. Това позволява на бизнеса да си изгради по-всеобхватна и взаимосвързана технологична екосистема, интегрирайки ERP с други бизнес-платформи като системи за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM), за електронна търговия, инструменти за анализ и други приложения, допринасящи за по-рационализирана и ефективна работа.
Освен това управлението на взаимоотношенията с клиентите (CRM) и управлението на проекти са неразделни компоненти на цялостно облачно ERP решение. CRM подобрява взаимодействието с клиентите чрез централизиране и анализиране на клиентски данни, което позволява по-добри продажби и обслужване. Тази интеграция на данни с ERP подобрява вземането на решения, управлението на инвентара и прогнозирането на търсенето.
Управлението на проекти в рамките на ERP улеснява ефективното разпределение на ресурсите, проследяването на задачите и съвместната работа, като гарантира спазването на сроковете и бюджетите. Когато са интегрирани с облачна ERP система, модулите за управление на проекти се възползват от достъп до данни в реално време, мащабируемост и достъпност отвсякъде. Това рационализира дейностите, повишава производителността и стимулира растежа.
Комбинирането на CRM и управление на проекти с облачно ERP решение помага на бизнеса да подобри взаимоотношенията с клиентите, да рационализира процесите и да подобри организационната ефективност.
Услугите ще се развиват най-бързо
Пазарът на облачни ERP условно се дели на решения и услуги. Сегментът на услугите се очаква да има най-висок средногодишен темп на растеж през периода до 2028 г.
Услугите се категоризират на управлявани услуги и професионални услуги. Сегментът на услугите ще играе решаваща роля в допълването на софтуерните решения, предлагайки обучение, поддръжка, дейности по внедряване и интеграция, както и консултантски услуги.
Доставчиците на услуги помагат на бизнеса за ефективно внедряване на ERP, приспособяването ѝ към конкретни организационни нужди и осигуряване на безпроблемна интеграция със съществуващата инфраструктура. Те предлагат програми за обучение на потребителите, улесняване на миграцията на данни и предоставяне на стратегически насоки за привеждане в съответствие на ERP стратегиите с бизнес-целите. Накратко, услугите са инструмент, подпомагащ организациите да използват пълния потенциал на ERP в облака.
Публичният облак ще доминира
Внедряванията зависят от инсталации в публични или в частни облаци. Въз основа на режима на внедряване се очаква сегментът на публичния облак да представлява най-големия пазарен дял през прогнозния период.
Разгръщането на публичния облак е ключово за пазара на облачни ERP. Те биват хоствани в публична облачна инфраструктура, предоставена от индустриални гиганти като Amazon Web Services (AWS), Microsoft Azure или Google Cloud Platform (GCP), и предлагат няколко ключови предимства. Първо и най-важно, те елиминират необходимостта от значителни предварителни инвестиции в хардуер и софтуер. Това прави ERP решенията по-достъпни за организации от всякакъв размер. Демократизацията на ERP технологията позволява на по-малките предприятия да се конкурират при равни условия с по-големите.
Второ, използването на публичен облак гарантира мащабируемост и гъвкавост. Бизнесът може бързо да мащабира своите ERP ресурси, увеличавайки или намалявайки ги в зависимост от променящите се нужди.
Не на последно място глобалното присъствие на доставчиците на публични облаци гарантира наличността и достъпността, както и възможностите за възстановяване след бедствие. А това означава намаляване на рисковете от прекъсване и подобряване на непрекъсваемостта на бизнеса.