С пукването на пролетта бизнесът ще раззеленее

Второто тримесечие ще донесе затопляне на ИТ бизнеса у нас – с пукването на пролетта и раззеленяването на дърветата ще се „раззеленее“ и технологичният ни сектор. Настъпването на последното тримесечие на годината обаче ще донесе истинско загряване и сериозен растеж на бранша.

Подобно на жадна глътка въздух след продължително сдържане на дъха всички сектори на икономиката ще се насочат към инвестиции в бизнес-решения. Принос за това има отчасти и фактът, че след съкращаването на определена част от персонала сега предприятията ще са принудени да произвеждат все повече с намаления си екип.

Прогнозата на е LLP България, която в края на миналата година започна да организира ERP демонстрации от типа „тест-драйв“, а съвместно с българския офис на Microsoft през тази седмица демонстрира пред журналисти какво представлява такова мероприятие.

Добрата новина е, че мнозина мениджъри използваха времето през кризата, за да се „огледат“ наоколо и осведомят за много неща, посочиха от LLP. Сега те са по-запознати с редица нови бизнес-практики. Това значи, че на пазара ще има много по-добре информирани ERP купувачи.

Надяваме се настоящото правителство да се справи по-добре от предишното по отношение оползотворяването на европейските фондове, сподели Божидар Крапчев, управляващ съдружник в LLP България. Програмите на ЕС биха могли значително да ускорят динамиката в ИТ бранша, помагайки на потребителите със закупуването на ценни информационни системи. Мнозина обаче загубиха доверието в тези програми. „Бяха похарчени милиарди от всички валутни единици за създаването от нула на системи, каквито вече има разработени и развити и усъвършенствани – защо трябваше да преоткриваме топлата вода? Сега това са информационни системи, които не работят.“

Според ръководителя на LLP, идва време, когато бизнесът ще иска много повече от своите ИТ системи. „Компаниите, които са съкращавали разходи и хора, сега имат нужда да произвеждат повече с по-малко хора – те ще имат нужда от автоматизация, машини и бизнес софтуер. Затова смятаме, че с раззеленяването на природата ще има „раззеленяване“ на бизнеса. Лятото традиционно ще наблюдаваме затишие, а есента кризата ще бъде напълно забравена и „отпразнувана“ с довиждане. Последната четвърт ще има осезаем ръст на нови сделки и увеличаване на обхвата на проблемите, които мениджърите трябва да решават – затова те купуват бизнес софтуер“, анализира Крапчев.

15% спад на бизнеса си за 2009 година отчете LLP България. Въпреки отрицателния знак, годината не е непременно лоша. Фирмата откри офис в Мексико, похвали се Крапчев. От 2009 се наблюдава и ясно изразено увеличаване на интереса към аналитичните способности на бизнес-софтуера, известни като BI. Така е, защото вече има натрупана база от фирми с добре развити ERP латформи.

Огромен интерес има и към CRM системите, но не много реално сключени сделки – за момента той се свежда преди всичко до запитвания, въпроси, разговори.

Добър знак е и това, че има фирми с млади мениджъри, които постоянно търсят начин да се информират се за нови тенденциите в методите на управлението (не само в смисъла на софтуер). „Тези фирми не се уплашиха от кризата, а я приеха кризата като нормален процес и се престрашиха да инвестират в това по-спокойно време, защото имат време и свободен ресурс да направят внедряване“.

Инициативата „тест-драйв“, започната през 2009, се оценява като добър ход. Възможността мениджъри от различни бизнеси, които не са имали досег с ERP, е полезна както са самите тях, така и за екипа на LLP България. Трима-четирима от всеки десет участници са проявили интерес към по-нататъшни разговори и евентуално внедряване, посочват от фирмата.

още по темата:
След ERP "тест-драйв", или май беше скоростен "шус"

Коментар