Мобилната електронна поща се налага като бизнес практика
Служителите във фирмите искат и-мейл на своите мобилни телефони, но само в работно време
07/06/2006
По-широкият достъп до електронната поща чрез джобни устройства може да помогне на служителите да подобрят баланса между работа и личен живот и да увеличи производителността на компаниите, става ясно от нови проучвания на пазара. Повечето хора са позитивно настроени към идеята да получават служебни и-мейли на мобилните си телефони. С някои условия обаче. Служителите искат мобилен достъп, както до личната, така и до фирмената електронна поща, плюс възможността да блокират получаването на съобщения в извън работно време, без да се налага да изключват мобилните си устройства.
По-широкият достъп до електронната поща чрез джобни устройства може да помогне на служителите да подобрят баланса между работа и личен живот и да увеличи производителността на компаниите, става ясно от нови проучвания на пазара. Повечето хора са позитивно настроени към идеята да получават служебни и-мейли на мобилните си телефони. С някои условия обаче. Служителите искат мобилен достъп, както до личната, така и до фирмената електронна поща, плюс възможността да блокират получаването на съобщения в извън работно време, без да се налага да изключват мобилните си устройства.
Професионалисти, които често са извън офиса, очакват мобилният и-мейл да ги освободи от досадното чакане пред компютъра. Така те в действителност биха могли да разполагат с повече време, за да вършат същинската си работа. Както и да съчетаят служебните и личните ангажименти – мобилният и-мейл например ще даде на някои служители възможност да вземат децата си от училище навреме, без да прекъсват контакта си с офиса.
Електронна поща на вашия GSM
|
►Ползи за бизнеса
|
– увеличава производителността на компаниите
– осигурява повече контрол над служителите – на практика увеличава работното време |
►Ползи за служителите
|
– дава им необходимата гъвкавост да си вършат по-ефективно работата
– прави по-естествен баланса между работа и личен живот, тъй като могат по-свободно да съчетават служебните и лични ангажименти |
►Фактор за успеха
|
– технологията и идеята зад нея трябва да бъдат възприети добре от служителите, за да дадат резултат
|
Ръководителите на фирми
, от своя страна, трябва да направят нещо повече, за да подкрепят работата на мобилните си служители. И да превърнат това в приета бизнес практика, сочи проучване сред работещи извън офисите служители на компании от цяла Европа. Преобладава мнението, че мобилният персонал работи повече часове и това нарушава баланса между работа и личен живот. Мобилният и-мейл е една възможност да се коригира този баланс.От друга страна, компаниите могат да преодолеят недоверието към служители чрез методи за измерване на производителността, вместо да отчитат часовете, прекарани в офиса. Фирмите трябва да гледат какво е свършено, а не колко време са стояли в офиса служителите. Много мобилни служители пък се чувстват недооценени и се опитват да компенсират недоверието към себе си с повече време онлайн, с цел да покажат на компанията своя принос.
Ползите от мобилната работа са очевидни – повече работни часове, по-висока производителност и по-естествен баланс между работа и личен живот. Въвеждането на технологии като мобилния и-мейл ще е от полза и за служителите, и за компаниите. Разбира се, за успеха на новата бизнес практика ключова роля ще има реакцията на потребителите – технологията и идеята зад нея трябва да са привлекателни за служителите. ■