Нова технология за биопринтиране може да имитира разнообразието на човешката кожа, включително състояния като екзема и акне, както и способността на кожата да придобие тен и да се възстановява след нараняване. Иновацията Skin Technology, разработена от козметичната компания L’Oréal, дебютира на изложението VivaTech 2024 в Париж.
Skin Technology открива нови възможности за изследователите в козметичния и здравния сектор. „Иновативната технология ще повиши стандартите за тестване на продукти и ще насърчи красотата без жестокост към животните”, заяви Барбара Лавернос, заместник-изпълнителен директор, отговарящ за научните изследвания, иновациите и технологиите в L’Oréal Groupe.
Разработката обединява най-доброто от биологията, механиката и електрониката, създавайки многообразни модели за тестване, които реалистично имитират сложността на човешката кожа, поясниха от компанията.
Skin Technology може да имитира състояния като екзема и акне, както и да придобива тен и да се самолекува при нараняване. Това не само ще повиши стандартите за тестване в козметичната индустрия, но и ще даде възможност на здравната индустрия, стартиращите предприятия и изследователските институти да се възползват от този опит.
L’Oréal демонстрира в Париж и други иновации, включително нови методи за диагностика на кожата и косата, личен асистент за красота и лаборатория за генериране на съдържание, управлявани от генеративен AI (GenAI), устойчиви сешоар за коса и микротерапия за кожа, както и реалистична технологична платформа, подобна на човешката кожа, за научни изследвания.
Козметичното устройство Renergie Nano-Resurfacer 400 Booster на Lancôme е специално разработено, за да увеличи проникването на козметични продукти в роговия слой на кожата и да подсили действието им. Това устройство се захранва от патентована наночип технология, съставена от повече от 400 ултрапрецизни нанокончета за клинично тествани резултати у дома.
My Hair [iD] Hair Reader е друго иновативно устройство, разработено от компанията, за анализ на цвета на косата. Инструментът използва изключително прецизна оптика за анализиране на състоянието на косата, включително цвят, процент на сивите коси, диаметър и плътност на косъма. Базирайки се на тези данни, Hair Reader предлага на потребителите персонализирани препоръки за правилния цвят на косата.
Creaitech, лаборатория на L’Oréal, използва GenAI за генериране на съдържание за красота, прилагайки технологията WPP NVidia, както и няколко други водещи езикови и дифузионни модели. Групата L’Oréal е тествала над 20 технологии с GenAI и е създала повече от 1000 изображения на красотата.
Компанията е разработила и Beauty Genius – личен асистент за красота, използващ генеративен изкуствен интелект, който предлага на потребителите персонализирана диагностика и препоръки за красотата.