IBM расте от бизнеса с изкуствен интелект

IBM се трансформира успешно от производител на наследено ИТ оборудване в бързо развиващ се доставчик на софтуер и услуги (снимка: IBM)

Приходите и печалбите на IBM растат, благодарение на изкуствения интелект. През второто тримесечие американската корпорация бележи ръст от 2% и надминава  очакванията на пазарните анализатори.

В периода април-юни 2024 г. продажбите на IBM достигнаха 15,77 милиарда долара (Уолстрийт очакваше 15,6 милиарда долара) срещу 15,48 милиарда долара година по-рано. Нетната печалба се повиши от 1,58 до 1,83 милиарда долара през тримесечието.

От отчета на IBM следва, че обемът на софтуерния бизнес на компанията (това включва решения Red Hat и софтуер за автоматизация, информационна сигурност, големи данни, изкуствен интелект и др.) е достигнал $6,7 милиарда през второто тримесечие, което е 8,4% повече спрямо същия период на предходната година. Приходите на дъщерното дружество Red Hat са нараснали с 8%.

През април-юни 2024 г. консултантското подразделение на IBM регистрира близо 1% спад на приходите на годишна база, които възлизат на 5,2 милиарда долара. В сегмента на ИТ консултантските услуги оборотът намалява с 3%, докато в сектора на услугите за бизнес трансформация има ръст от 3%.

В инфраструктурното подразделение (основно мейнфрейми IBM zSystems) оборотът на компанията се е увеличил с 0,7% до 3,6 милиарда долара. В подразделението за финансови услуги приходите на IBM са паднали с 8,3% до около 200 милиона долара.

В доклада си IBM посочва нарастващи поръчки за AI решенията на компанията. Отбелязва се, че приблизително три четвърти от тези поръчки се падат на консултантските услуги, а останалите – на продажбите на софтуер.

В деня на публикуване на финансовите отчети акциите на компанията поскъпнаха с 2,9%. От началото на годината капитализацията на IBM се e увеличила с 12,5% до 169,1 милиарда долара, докато индексът S&P 500 е нараснал с 13,8% за този период.

Анализаторите на Goldman Sachs смятат, че генеративният изкуствен интелект скоро ще даде плод на ИТ пазара и в частност за IBM. Големи ИТ компании като IBM са принудени да работят в трудни условия: бизнесът изоставя традиционния софтуер и услуги в полза на AI решения, а в някои индустрии ИТ бюджетите се съкращават напълно.

През последните години IBM се опитва да се трансформира от производител на наследено ИТ оборудване в бързо развиващ се доставчик на софтуер и услуги, отбелязва Блумбърг. Като част от тази трансформация бяха направени няколко големи покупки, вкл. на Apptio за 4,6 милиарда долара и на разработчика на софтуер за облачна инфраструктура HashiCorp за 6,4 милиарда долара.

С тези сделки IBM очаква да разшири облачните си продукти, за да отговори на нарастващото използване на изкуствен интелект от корпоративните клиенти.

Коментар