Хибриден модел Duster 2025 е новият флагман на Dacia

Duster хибрид със задвижване на четирите колела се очертава като новият флагман в гамата на Dacia (снимка: Dacia)

Популярният SUV автомобил Duster ще получи нов двигател с вътрешно горене и задвижване на четирите колела в моделната линия 2025, благодарение на електрифициран заден мост. Такъв агрегат може да се монтира също в Dacia Bigster, Nissan Juke, Qashqai и Renault Captur.

Румънският производител Dacia обяви, че по-късно тази година ще пусне версия на Duster със задвижване на четирите колела и електрическа задна ос. Хибридът се очертава като новият флагман в гамата, на достъпна цена, съобщи британският уебсайт Autocar.

„Ние електрифицираме задния мост с електрически мотор върху него. Колата ще бъде хибридна, с автоматична трансмисия. Ще има и версия с втечнен нефтен газ. Ще го предложим на достъпна цена, точно както прави Dacia”, каза изпълнителният директор на компанията Денис Льо Вот.

Гамата на Duster включва 1,0-литров, двугоривен, трицилиндров двигател с мощност 99 к.с., 1,2-литров мек хибрид със 128 к.с. и върховият 1,6-литров пълен хибрид от Jogger със 138 к.с. Цените в момента достигат малко над £26 000, но новият водещ хибрид със задвижване на всички колела се очаква да ги тласне до около £30 000.

Очаква се новото задвижване да намери своето място и в по-големия Bigster, който технически е почти идентичен с Duster. Вчера компанията обяви, че Bigster ще излезе на пазара с цена от 23 000 евро. Други автомобили, които използват платформата CMF-B, включително Dacia Jogger, Nissan Juke, Nissan Qashqai и Renault Captur, също могат да получат подобно задвижване.

Електрическият Duster “ще дойде с времето”, но първата електрическа Dacia ще бъде Sandero през 2027 г., съобщи Льо Вот. Duster ще трябва да изчака до следващото поколение, за да получи електрическо задвижване, което вероятно ще се случи през 2030/31 г.

Мениджърът потвърди, че към края на ноември 2024 г. новият Duster е лидер в продажбите на дребно сред SUV автомобилите от всички размери в Европа.

Коментар