TechNews.bg
Водещи новиниКорпоративниМениджмънтНовиниТоп новини

Как да съм готин в офиса: наръчник за добро впечатление

Психолози съветват как да спечелим благоразположението на колегите

Служителите, които се възприемат като ценни колеги, са компетентни и с тях е лесно да се работи (снимка: CC0 Public Domain)

Младите професионалисти, които искат да се откроят на работното място и да бъдат възприемани като „готини“ сред колегите, е най-добре да спрат да се стремят да изглеждат яко“ в офиса, съветва експертът по работното място Хена Прайър.

Вместо да се опитвате да управлявате възприятията на другите хора за себе си, съсредоточете се върху изграждането на „доверие и връзки“ и добавянето на стойност към работното си място, съветва Прайър, основател и главен изпълнителен директор на компания за лидерски коучинг. Това може да бъде водене на протокол от събрание, помощ за колега с изготвянето на презентация и всякаква друга форма на подкрепа.

„Вашата лична карта за кариерен успех е силно зависима от областите, в които сте ентусиазирани, от естествените силни страни, които притежавате“, казва Прайър.

Младите служители понякога са склонни да се опитват да имитират популярните си колеги или хора в LinkedIn, чиито публикации получават много харесвания. Но имитацията не е добър похват.


„Ще развиете кариерата си и ще спечелите влияние на работното място по-ефективно, ако отделите същото време за изграждане на добри взаимоотношения и подкрепа“, казва Прайър.

„Ако се вкопчите твърде много в някого, когото сте поставили на пиедестал, и в начина, по който е стигнал до там… няма да стигнете далеч“, казва тя.

Добрите служители, които се възприемат като желани колеги, са компетентни и с тях е лесно да се работи. Те „обикновено се възприемат като по-спокойни, много съвестни, приятни и сигурни в себе си“ и това ги прави по-желани от „яките“ хора в офиса, установиха маркетингови изследователи в проучване от юни 2025 г.

Най-добрият начин да изградите добра връзка с колегите си е да бъдете автентични – да се държите естествено, без да се притеснявате какво мислят другите хора за вас. Не е страшно да поискате помощ, когато имате нужда от нея, казва Прайър. Молбата за помощ или услуга от колегите ви може да разчупи леда и да отвори вратата за сътрудничество, добавя тя.

Търсенето на мнението на колега може също да сигнализира, че искате да се учите от него и да изградите доверие, каза експертът по комуникации Мат Ейбрахамс.

„Всеки път, когато слушате някого внимателно, правите услуга на себе си. Показвате на другия човек, че сте съсредоточен, засвидетелствате внимание“, каза Ейбрахамс, преподавател в Станфордския университет. Тогава е по-вероятно човекът отсреща да почувства, че го каните да сътрудничите, а „решаването на проблема [заедно] ви помага да развиете тази връзка в дългосрочен план“.


„Може би е иронично, че загрижеността за хората около вас и качеството на работата Ви може да направи така, че да изглеждате по-готини, без дори да се опитвате“, казва Прайър.

още от категорията

Професиите, за които изкуственият интелект е най-опасен

TechNews.bg

Каква подкрепа очакват предсрочно освободените служители

TechNews.bg

Криси Харисън ще ръководи компонентния бизнес на AMD в EMEA

TechNews.bg

Маргарита Панченко е новият управляващ директор на Ayvens България

TechNews.bg

Менторската програма А1 STEMfem Junior стартира с 45 таланти

TechNews.bg

Време за промяна: мениджър от Intel ще оглави Nokia

TechNews.bg

Коментари