Учени от Мадридския университет Карлос III създадоха технология, която рязко повишава точността на GPS навигацията, в частност при определяне на местоположението на автомобили.
В момента точността на спътниковата навигация е около 17 метра. С новата технология точността се свежда до 2 метра, съобщи CNET.
За целта транспортните средства са били оборудвани с акселерометър и жироскоп, като данните от тях са използвани заедно с информацията от GPS приемника за определяне на местоположението.
Освен че осигурява по-висока точност, новата технология обезпечава навигация при липса на GPS сигнал, което се случва при пътуване в големи градове. Учените вярват, че тяхната технология може да подобри безопасността на автомобилите с автономно управление.
Валери е направил изключително прецизен и изчерпателен анализ.
Максимум до 5 години, ще пуснат по пътищата безпилотни МПС или електрически ПС. Затова е необходима точност на местонахождението 1-3 сантиметра максимум. Да се постигне такава точност, преди това трябва да се обходят всички пътища, и улици с някакво средство, независимо какво, снабдено с високоточна апаратура за запис, която си взаимодейства със спътниците, които имат " лупа" на сигнала за навигация или лазерно обозначение на азимута докато се прави дигителен запис на картата. Тази високоточна дигитална карта съчетана с автоматичната навигация и управление на ПС ще е напълно достатъчна за безпилотно управление на всяко едно превозно средство. При тези точни дигитални карти ще е необходим пилотен сигнал само при старт-стопа, като може да се използва и наземен такъв от мобилни оператори, телевизия и радио. За по голяма безопасност могат да се използват и дигитални радио репери на определено разстояние. Разбира се най добре е от спътника, защото той има най доброто покритие на земната повърхност, но и другите не са за подценяване при определени условия. С една дума микса е за предпочитане, а и не е трудно за изпълнение. Другият вариант за съставяне на високоточни дигитални карти е 3D метода с голяма резолюция, но незнам дали все още има такава, която да обезпечи висока точност на отклонение 1-3 сантиметра от стотици километри височина. Американците преди време постигнаха по висока резолюция, но дали може да се използва в наземната дигитална картография не съм се интересувал. При оборудването задължително на превозните средства да се монтират сериино инфрачервени камери за нощно виждане, те ще се движат без проблем в гъста мъгла и пълна тъмнина. Надявам се в много скоро време да има бум в автомобилната промишленост, защото тя все още се намира в миналият век без изключение, за нито една фирма производител.
Полезно, но нищо революционно.