TechNews.bg
Л@йфНовини

Еко-колата – хем зелена, хем умна

Volvo V60 е съвместна разработка на автомобилния производител Volvo и хай-тек компанията Ericsson
Volvo V60 е съвместна разработка на автомобилния производител Volvo и хай-тек компанията Ericsson

Може ли съвременната индустрия да направи кръстоска между еко-кола и умен компютър? Ако някой се съмнява, ето го опровержението на тези съмнения: презареждаемият дизелов хибрид Volvo V60, оборудван с най-ново поколение ИТ система за информация и забавление.

Моделът, който ще се появи на автомобилното изложение в Женева следващият месец, има 2,4-литров 5-цилиндров турбо-дизелов двигател, който праща 215 к.с. и 1500 Nm въртящ момент в колелата на автомобила. Още 70 к.с. идват от електрическия двигател, който обаче праща тази сила към задните колела, с което превръща V60 в AWD система.


Вграденият комплект от литиево-йонни батерии се отличава с 11,2 kWh капацитет, което е достатъчно, за да може колата да измине до 50 километра само в електрически режим.

Вграденият в арматурното табло дисплей е с големината на малък таблет и осигурява достъп до всички приложения, които водачът може да иска да използва по време на път – музика, навигация и др. Разбира се, всички те са адаптирани за работа в тъч-скрийн режим.

Заедно с приложенията за информация и забавление колата има и отделна програма за следене на състоянието на батерията. Така водачът може да се информира доколко може да разчита на електрическата тяга. Приложението е “умно” и подсеща водача кога е време да зареди батерията на колата си.

Благодарение на интелигентните си функции, всички зареждания се таксуват от сметката на собственика на колата, което означава, че ако той е на гости и зарежда автомобила си при домакините, няма да се налага именно те да платят похарчения от колата ток.

Разработката е съвместно дело на автопроизводителя Volvo и хай-тек компанията Ericsson. Поради това моделът е на показ тази седмица в рамките на Световния мобилен конгрес в Барселона.


Колата ще е достъпна в Европа от 2014 година, макар че трябва да се признае, цената й няма да е чак толкова достъпна.

още от категорията

Китай с контрамерки срещу санкциите: Nokia и Ericsson са потърпевши

TechNews.bg

Volvo се отказва от стратегията за пълна електрификация

TechNews.bg

A1, Vodafone и Ericsson обявиха технологичен пробив

TechNews.bg

Митата работят: пада делът на китайските коли в Европа

TechNews.bg

Прогноза: 5G абонаментите ще достигнат 5,6 млрд. към 2029 г.

TechNews.bg

Ericsson се отърва от губещия IoT бизнес

TechNews.bg

2 коментара

Blah 26/03/2013 at 18:06

Пффф, грешка и при мене, въртящия момент е 440 Nm.

Отговор
Blah 26/03/2013 at 18:02

Имате грешка в статията. Въртящия момент на двигателя е 640 Nm. Ако е 1500 Nm, ще съперничи на повечето супер-автомобили. 😉

Отговор

Коментари