Столична община представи вчера компоненти от автоматизираната система за 50 от основните административни услуги за граждани и фирми.
Във фокуса бе електронният портал за подаване на заявления за електронни административни услуги и управление на процесите за реализация на конкретните услуги.
Въвеждането на електронни услуги пести време на граждани и на бизнеса, каза кметът на София Йорданка Фандъкова. Кметът посочи, че Столична община е включена в този проект, защото имаше готовността да го направи. По думите й Общината имаше основа и готов хардуер, подходящ за развитието на електронни услуги, благодарение на собствено финансиране.
Електронните услуги спестяват на гражданите и бизнеса време и ресурси, защото заявката се прави през интернет, без да се ходи и да се чака на гише, а системата работи 24 часа в денонощието без почивен ден. При ползване на електронни услуги не се губи време за събиране на допълнителни документи, които могат да се изискат по административен път.
Електронните документи се получават директно чрез портала, ако потребителят желае да получи електронен документ, а при получаването им на гише – потребителят е предварително информиран, че може да си получи документа.
Междувременно потребителите могат да получават помощ и отговори на въпроси, свързани с ползване на услугите, директно през портала или по телефона.
Електронните услуги гарантират информираност и прозрачност на техните потребители. Статусът на услугата се вижда на портала във всеки един етап от изпълнението. При липсващи или погрешно приложени документи, потребителите получават инструкции и възможност за корекция. Системата за обратна връзка пък осигурява проследимост в комуникацията с потребителите.