Нарастващият интерес към големите данни (Big Data), инструментите за анализ и облачните изчисления оказва благоприятно въздействие на развитието на пазара на софтуер от корпоративен клас. Най-динамични резултати демонстрират компаниите SAP и Oracle, сочи нов анализ на IDC.
През 2012 г. обемът на софтуерния пазар възлиза на 342 милиарда долара в световен мащаб, което е с 3,6% повече спрямо предходната година. Темпът на растеж обаче е два пъти по-малък в сравнение с 2010 и 2011 г.
Ръст над средния демонстрират сегменти като инструментите за достъп, анализ и доставка на данни, приложенията за съвместна работа, CRM програмите, антивирусите и софтуера за управление на мрежи.
За забавянето в ръста най-голяма вина има Западна Европа, на която се падат 26,5% от приходите на световния пазар на софтуер. Регионът е единствен със спад през 2012 г. Американският пазар, който държи над 45% от световните продажби, е нараснал с 6% на годишна база. Най-висок ръст бележат Саудитска Арабия, Перу, Колумбия, Китай и Турция.
Най-голям производител на софтуер от гледна точка на приходите продължава да бъде Microsoft. През 2012 г. компанията от Редмънт е продала софтуер за 58,5 млрд. долара, което е с 1,3% повече спрямо предходната година. Делът на Microsoft от световния пазар на софтуер се оценява на 17,1%, почти два пъти по-голям от този на най-близкия конкурент на компанията.
През миналата година IBM е получила 29 милиарда долара от софтуер, бележейки ръст от 0,9%. Компанията държи 8,5% от световния пазар, следвана от Oracle с 8,1%, която бележи ръст от 3,9%, до 27,8 млрд. долара. Най-висок ръст през миналата година постига SAP – 5,1%. Немската компания е продала софтуер за 17 млрд. долара, което й отрежда 5% дял от световния пазар.
В челната петица попада компанията за сигурност Symantec, която има дял от 1,9%, генериран от продажби в размер на 6,4 млрд. долара, и запазва нивото си от предходната година.