Microsoft първа по приходи в софтуера, SAP с най-висок ръст

Световният пазар на софтуер забавя темпа си на растеж, заради слабостта на Западна Европа

Световният пазар на софтуер забавя темпа си на растеж, заради слабостта на Западна Европа

Нарастващият интерес към големите данни (Big Data), инструментите за анализ и облачните изчисления оказва благоприятно въздействие на развитието на пазара на софтуер от корпоративен клас. Най-динамични резултати демонстрират компаниите SAP и Oracle, сочи нов анализ на IDC.

През 2012 г. обемът на софтуерния пазар възлиза на 342 милиарда долара в световен мащаб, което е с 3,6% повече спрямо предходната година. Темпът на растеж обаче е два пъти по-малък в сравнение с 2010 и 2011 г.

Ръст над средния демонстрират сегменти като инструментите за достъп, анализ и доставка на данни, приложенията за съвместна работа, CRM програмите, антивирусите и софтуера за управление на мрежи.

За забавянето в ръста най-голяма вина има Западна Европа, на която се падат 26,5% от приходите на световния пазар на софтуер. Регионът е единствен със спад през 2012 г. Американският пазар, който държи над 45% от световните продажби, е нараснал с 6% на годишна база. Най-висок ръст бележат Саудитска Арабия, Перу, Колумбия, Китай и Турция.

Най-голям производител на софтуер от гледна точка на приходите продължава да бъде Microsoft. През 2012 г. компанията от Редмънт е продала софтуер за 58,5 млрд. долара, което е с 1,3% повече спрямо предходната година. Делът на Microsoft от световния пазар на софтуер се оценява на 17,1%, почти два пъти по-голям от този на най-близкия конкурент на компанията.

През миналата година IBM е получила 29 милиарда долара от софтуер, бележейки ръст от 0,9%. Компанията държи 8,5% от световния пазар, следвана от Oracle с 8,1%, която бележи ръст от 3,9%, до 27,8 млрд. долара. Най-висок ръст през миналата година постига SAP – 5,1%. Немската компания е продала софтуер за 17 млрд. долара, което й отрежда 5% дял от световния пазар.

В челната петица попада компанията за сигурност Symantec, която има дял от 1,9%, генериран от продажби в размер на 6,4 млрд. долара, и запазва нивото си от предходната година.

Коментар