
Столична община представи вчера компоненти от автоматизираната система за 50 от основните административни услуги за граждани и фирми.
Във фокуса бе електронният портал за подаване на заявления за електронни административни услуги и управление на процесите за реализация на конкретните услуги.
Въвеждането на електронни услуги пести време на граждани и на бизнеса, каза кметът на София Йорданка Фандъкова. Кметът посочи, че Столична община е включена в този проект, защото имаше готовността да го направи. По думите й Общината имаше основа и готов хардуер, подходящ за развитието на електронни услуги, благодарение на собствено финансиране.
Електронните услуги спестяват на гражданите и бизнеса време и ресурси, защото заявката се прави през интернет, без да се ходи и да се чака на гише, а системата работи 24 часа в денонощието без почивен ден. При ползване на електронни услуги не се губи време за събиране на допълнителни документи, които могат да се изискат по административен път.
[related-posts]
Електронните документи се получават директно чрез портала, ако потребителят желае да получи електронен документ, а при получаването им на гише – потребителят е предварително информиран, че може да си получи документа.
Междувременно потребителите могат да получават помощ и отговори на въпроси, свързани с ползване на услугите, директно през портала или по телефона.
Електронните услуги гарантират информираност и прозрачност на техните потребители. Статусът на услугата се вижда на портала във всеки един етап от изпълнението. При липсващи или погрешно приложени документи, потребителите получават инструкции и възможност за корекция. Системата за обратна връзка пък осигурява проследимост в комуникацията с потребителите.
