Скандинавската компания за мебели IKEA създаде иновативен каталог с допълнена реалност. Преди покупката, клиентите ще могат да „премерят” мебелите, без да излизат от домовете си. Системата включва печатен каталог на продуктите и специално мобилно приложение за платформи iOS и Android, което се ползва през таблет или смартфон.
След избора на мебел от каталога, потребителят сканира страницата, като насочи камерата на мобилното устройство върху оранжевото кръстче в десния й долен ъгъл, затваря брошурата и я поставя на мястото, където ще бъде разположена бъдещата покупка. Приложението с допълнена реалност налага виртуални изображения на мебелите върху реалната среда в помещението, която е снимана от камерата на смартфона или таблета.
Системата позволява на потенциалните купувачи да направят оптимален избор, без да напускат своя дом. IKEA, от своя страна, може чрез каталога с допълнена реалност да намали броя на върнатите от клиентите мебели, които не са се вписали в интериора, заради габаритите или цветовете.