Пазарът на печатаща техника е нараснал с няколко процента през третото тримесечие, сочи доклад на IDC. В периода юли-септември се наблюдава ръст и в двата основни сегмента – лазерния и струйния.
IDC отчита 2,6% увеличение на продажбите за тримесечието (спрямо същия период на миналата година), които достигат 28,1 млн. броя. Само с 0,4% са нараснали доставките на струйни устройства, докато лазерните бележат 5,9% ръст.
Анализаторката компания припомня, че в двата сегмента не е имало положителна динамика от първото тримесечие на 2011 г. Най-голям принос за ръста през Q3 2013 има Азиатско-тихоокеанския регион (с изключение на Япония), където продажбите на печатаща техника (HPC – hardcopy peripherals) са се увеличили с 5,2%. Западна Европа и САЩ бележат ръстове съответно от 3,5% и 0,5%.
През тримесечието са продадени общо 16,8 млн. струйни печатащи устройства, което е с 0,4% повече спрямо същия период на миналата година. Основен двигател на растежа са мултифункционалните устройства, при които увеличението на продажбите се измерва с 4%. Прогрес в този сегмент се наблюдава в шест от осемте региона, което не се беше случвало от началото на 2011 г.
Продажбите на монохромни лазерни принтери са нараснали с 5,5%, в сравнение с миналата година, достигайки 8,3 млн. броя, което отрежда на тези устройства 39% от световния пазар на HCP. Наблюдава се ръст в пет региона, с най-висока динамика в Латинска Америка (16,4%).
Добре се представя и сегментът на цветната лазерна техника. Производителите в този сектор са продали 1,8 млн. броя устройства, подобрявайки със 7,8% резултата от миналата година. В региона на Африка и Близкия изток ръстът е 28,2%. Като цяло, сегментът заема 7% от HPC.
HP продължава да бъде лидер на пазара за печатаща техника. През третото тримесечие компанията от Пало Алто, Калифорния е доставила 11,46 млн. устройства, бележейки ръст от 12,2% на годишна база, което й отрежда дял от 40,7% на световния пазар. На второ място е Canon с продажби в размер на 5,73 млн. броя (нулев ръст) и дял 20,4%.
Въпреки спада от 4,5%, Epson държи трето място с продадени 3,9 млн. устройства, които отреждат на компанията 14,2% пазарен дял. Следват Brother (7,2%) и Samsung (4,6%), които са продали съответно 2 и 1,3 млн. устройства.