Близо 28% от потребителите у нас използват интернет над 5 часа на ден, а средната дневна продължителност на престой в мрежата е 4 часа и 30 минути – 15 минути повече спрямо 2012 г., сочи прочване на Digitribe и Pragmatica.
Освен по-дълго, българските интернет потребители използват интернет и на все по-разнообразни места. Стават и все по-мобилни – 73,5% е ръстът в употребата на смартфони в България като средство за достъп до интернет за 2013 г. спрямо предходната година.
А най-честото средство за достъп до глобалната мрежа е лаптопът, който вече измества стационарния компютър като средство за достъп до мрежата и е използван от 74,5% от анкетираните. Третата позиция в най-често срещаните устройства за достъп до интернет са смартфоните (35,4% от интернет потребителите) и таблетите (12,6% от интернет потребителите спрямо едва 5.4% през 2012 г.). Близо 69% използват повече от едно устройство за достъп до интернет.
Данните от Digitribe Report показват, че близо 83% от българските интернет потребители използват Facebook всеки ден. На втора позиция при социалните медии е Google+, използвана всеки ден от 24,1% от потребителите, а LinkedIn се използва от 4%.
„Приятната изненада е наваксването на LinkedIn, която е с най-голям ръст в потреблението и известността спрямо 2012 г. Тази медия успява да пробие в топ 3 на социалните медии, които потребителите използват всяка седмица, измествайки Twitter”, коментира Христо Ласков, стратегически директор на Digitribe, подразделение за социален маркетинг на Publicis Marc Group.