„БДЖ – Пътнически превози“ стартира централна информационна система, която обхваща процеса по издаване на билети от начало до край, съобщи министър Данаил Папазов при представяне на пилотна услуга за онлайн резервация и билетоиздаване .
Системата улеснява закупуването на ЖП билети, независимо от местонахождението на пътника. Успешно е завършен първият етап от разработката и внедряването на системата, отбеляза Папазов. Първоначално тя стартира с дванадесет влака, движещи се по-основните търговски направления, които обхващат общо 55 гари.
Информационната система позволява визуален избор на спални и седящи места, съгласно композицията на всеки влак. Разплащането се осъществява по електронен път с най-масово разпространените кредитни и дебитни карти. Билетът се получава на електронната поща на регистрирания клиент и трябва да се разпечата на хартиен носител.
Същевременно, темпът на натрупване на загуби на „Холдинг БДЖ“ е значително намален, съобщи министър Папазов. Общите задължения на компанията от около 704 млн. лева в началото на юни са намалени до 625 млн. лева. Подписани споразумения за разсрочване на задълженията с Алианц България и DEPFA Банк.
Плащанията към кредиторите са не само на лихви, но й плащания по главници, в размер на 66 млн. лв. „Всичко това постигнахме със собствени сили, без допълнителни средства от държавния бюджет или взимането на заеми“, уточни министър Папазов.
Евала! Това е посоката на развитие. Браво на новото ръководство. Продължавайте все така. ЖП транспорта има голямо бъдеще!