Panasonic продава на Nokia бизнеса си с мобилни базови станции, предаде Nikkei. Японската компания иска да се концентрира върху по-печеливши дейности като автомобилната електроника.
Очаква се сделката с Nokia да приключи към март 2015 година, като стойността й ще възлезе на няколко милиарда йени.
Panasonic разработва и продава базови станции и друго телекомуникационно оборудване чрез подразделението си Panasonic System Networks (PNS), което за последната финансова година, приключила в края на март 2014 г., отчете приходи в размер на 20 млрд. йени (около $197 млн.). Клиент на PNS е най-големият телеком оператор в Япония – NTT Docomo.
Решението на Panasonic да се освободи от бизнеса с мобилни базови станции е продиктувано от изострената конкуренция на този пазар. Компанията се бори за оцеляване на него не само с местни играчи като NEC и Fujitsu, но и с международни конкуренти като Nokia и Ericsson.Освен това пазарът налага големи инвестиции в оборудване за LTE мрежи, които се развиват в Япония още от 2010 година.
По данни на анализаторската компания MCA, годишните приходи от пазара на базови станции в Япония възлизат на 260 млрд. йени (около $2,6 млрд.), а Nokia държи 26% дял. Финландският производител си сътрудничи с Panasonic от 2007 г. в разработката на LTE устройства за NTT Docomo. Придобивайки бизнеса на своя партньор, Nokia ще увеличи още повече пазарния си дял.
За последната финансова година Panasonic отчете печалба от $1,2 млрд., но в предишните две години компанията работеше на загуба. Връщането на пътя на печалбата стана след мащабно преструктуриране, в рамките на което Panasonic прекрати производството на плазмени телевизори, продаде бизнеса си с медицинска апаратура и оптимизира работата на няколко други подразделения.
LTE – от 2007г